30.9.2011

Kirkkoherra toivoo Venäjän turvallisuuspalvelulta terroritoimia


Uuden Suomen verkkolehti poisti syytä ilmoittamatta kaikki Puheenvuoro-palstalla julkaistut kirjoitukseni. Katson asian loukkaavan sananvapauttani ja julkaisen tässä blogissa uudelleen joitakin poistettuja kirjoituksia.
Kirkkoherra toivoo Venäjän turvallisuuspalvelulta terroritoimia

Julkaistu Uuden Suomen verkkolehdessä 9.9.2010 17:39
Pauli Saarinen Venäjä, FSB, Molari, Ulkomaat 133 kommenttia

Pohjan suomenkielisen seurakunnan kirkkoherra Juha Molari esittää videossaan Venäjän turvallisuuspalvelulle toivomuksen, että FSB tuhoaisi suomalaisen Mikael Storsjön hallinnoimat Kavkaz Centerin tietokonepalvelimet.

Blogissaan ”Kavkaz Centerille tiedoksi: En ole FSB:n (KGB) agentti” ja blogissa olevan linkin takana olevassa videossa esittämiensä uhkausten seurauksia peläten kirkkoherra Juha Molari Юха Молaри on poistanut blogin ja sallii pääsyn videoon vain ”kutsutuille”

Kirkkoherra Molari aloittaa tekstinsä viittauksella Yleisradioon.
”Yleisradiokin näyttää pohtivan minun suhdettani SB-turvallisuuspalveluun, jos on uskomista heidän tapoihinsa surffailla Internetissä googlen avulla minun nimeni ja FSB –sanat yhdistäen. Yleisradio on onneksi vastuullinen organisaatio. He tuskin uhkaavat kenenkään henkeä.”

Molari siirtyy lempiaiheeseensa Kavkaz Centeriin. ”Sitä vastoin olen jo täysin uupunut Kavkaz Centerin kanssa. He eivät näytä hyvällä oppivan hyvyyteen ja laupeuteen, jota meikäläinen pieni kyläpappi tarvitsisi.”

Molarin teksti sisältää peitellyn uhkauksen: ”He eivät näytä hyvällä oppivan hyvyyteen ja laupeuteen…”

Kirkkoherra Molari kirjoittaa: ”Minä annoin Storsjölle aikaa tähän keskiviikkoon kello 17:00 saakka, mutta hän ilmoitti jo eilen, ettei tee mitään asian hyväksi. Olisi voinut edes kaveria auttaa, ettei suomalaiskaveria jätetä yksin Kaukasian emiirikunnan toimituskunnan kanssa!!! Ilmoituksensa mukaan hän ei voisi edes tehdä yhtään mitään. Jos niin on, niin olkoon: itse Kaikkivaltias tietää totuuden. Minä en tiedä kaikkia yksityiskohtia, vaikka totta kai minä tiedän sellaistakin, mitä en tässä voi julkisesti lausua enkä ole vielä paljastanut. Rukouksessa käännyn siis Kaikkivaltiaan puoleen, joka tietää kaiken!”

Molari rehvastelee salaisilla tiedoillaan: ”Minä en tiedä kaikkia yksityiskohtia, vaikka totta kai minä tiedän sellaistakin, mitä en tässä voi julkisesti lausua enkä ole vielä paljastanut.”

Molarin kutsumuksena on absoluuttisen ortodoksisen putinismin julistaminen Suomessa. Hänen ”kaikkivaltiaansa” on Putinin, ”vuosituhannen parhaan valtiomiehen” turvallisuuspalvelu FSB.

Molari vetoaa tekstissään ystävyyteen, jalomielisyyteen ja Talvisodan henkeen:
”Yritin ystävyydellä vedota jalomielisyyteen ja Talvisodan henkeen, ettei suomalaista kaveria saa jättää yksin terroristisivuston hirvittävien tekstien kanssa sekä pyysin, että Mikael Storsjö auttaisi, mutta hän vetosi lakipykäliin ja ilmoitti olevansa osaton Doku Umarovin terroristijärjestön Kaukasian emiirikunnan viralliseen viestintävälineen Kavkaz Centerin toimintaan – ikään kuin hänkin olisi täysin avuton.”

Sen jälkeen Molari esittää selvän uhkauksen, että hänen pitää turvautua väkevämpään apuun.
Kirkkoherra Molari toteaa, että hänen pitääkin turvautua väkevämpään apuun rukoillen Jumalaa ja etsien mahdollisia auttavaisia ystäviä kamppailussaan Mikael Storsjön (администратор сайта «Кавказ-центр» Микаэл Стурше) puolesta Kavkaz Centeriä ja koko sen hirviömäistä toimituskuntaa vastaan.

Molarin rukoilema ”väkevämpi apu” ja ”auttavaiset ystävänsä” on Venäjän turvallisuuspalvelu FSB.
Tekstissä on linkki videoon, jossa Molari toivoo Venäjän turvallisuuspalvelun tuhoavan Kavkaz Centerin palvelimet. Videosivu oli aluksi auki kaikille, mutta nyt sinne pääsevät vain ”kutsutut lukijat”, ilmeisesti myös FSB.

Nykyisin linkin perusteella saa vastauksen: ”Tämä blogi on vain kutsuttujen lukijoiden käytettävissä” http://friendshiprussia.blogspot.com/

Poliisi olisi varmaan erittäin kiinnostunut videosta.

Lopuksi kirkkoherra toteaa: ”Menipä tämän ikävän asian kanssa paremmin tai huonommin, valkoisen puhtaasti tai vähän likaisemmin, niin Suomi-Kaukasia –ystävyysseura tekee tänään syysretken Suomenlinnaan. … ”

Mitä Molari mahtaa tarkoittaa sanomalla ”valkoisen puhtaasti tai vähän likaisemmin”? Sisältyykö tähänkin uhkaus?

Mikael Storsjö asuu Suomenlinnassa, joten syysretken kohde oli sen vuoksi selvä.

Tekstissä kirkkoherra Molari vähättelee perinteiseen tapaan omia vaikutusmahdollisuuksiaan. Hän sanoo joutuneensa ja suostuneensa satunnaisesti vähäiseen julkisuuteen kutsumuksensa tähden.

Totesin jo, että kirkkoherra Molarin kutsumuksena on absoluuttisen ortodoksisen putinismin julistaminen Suomessa. Hänen jumalansa on Putin. Älä pidä muita jumalia.

Molarin blogikirjoituksia on niin paljon, että ei siinä enää rukoilemiseen ja Jumalan sanan tutkimiseen paljon aikaa jää. Päivittäin, joskus monta kertaa päivässä, ilmestyvät blogikirjoitukset uhkuvat valhetta, vihaa, kostoa ja anteeksiantamattomuutta.

”Vähäistä julkisuutta” lienevät ne parisataa venäläisessä mediassa julkaistua lehtikirjoitusta, jotka kirkkoherra Molari on koonnut 23.01.2010 blogiinsa
СМИ и Юха Молaри (коллекция) (Media ja Juha Molari).

133 kommenttia

9.9.2010 19:20 Vilho Juntunen (nimimerkki)
Lopeta jo hyvä mies (Pauli Saarinen) kirkkoherra Molarin vainoaminen.
tv. Ville

9.9.2010 19:53 Pauli Saarinen
En vainoa ketään, mutta pyrin korjaamaan kirkkoherra Juha Molarin valheellisia ja vääriä tekstejä. Siinä riittäisi työmaata useammallekin kirjoittajalle.

9.9.2010 19:34 agendo2 (nimimerkki)
Pappi-Molari on suorastaan taitava puhumaan itsensä pussiin.
Uskon, että hän ei itse sitä edes huomaa.
Pappi kieltää jyrkästi omat FSB-kytkökset ja samaan syssyyn uhkailee FSB:n toimilla.
Hänen pakonomainen tarpeensa puhua ja kirjoittaa FSB:n toiminnan laadusta pelkästään kaikkien turvallisuuden takaajana ei synkkaa alkuunkaan siihen, että hän samaan hengenvetoon väittää menettävänsä kunniansa(?), jos hän joutuu epäillyksi FSB-agentiksi.
Toisaalla hän on myös aiemmin itse kaavaillut avoimesti blogissaan vakoilutehtävien houkuttelevan.

9.9.2010 20:01 Pauli Saarinen
Kirkkoherra Molarilla on pakonomainen tarve kieltää omat FSB-kytköksensä. Hän toistaa kirjoituksesta toiseen, että ei ole FSB-agentti.

Samaan aikaan hän rukoilee FSB:n puolesta ja uhkailee muun muassa Kavkaz Centeriä FSB:n toimilla.

Kirkkoherra Molari on kirjoittanut blogissaan, että jos FSB kysyisi hänen palveluitaan, hän ilmeisesti vastaisi kyllä.

15.9.2010 04:05 Tapio O. Neva (nimimerkki)
Molari ei arvaa omaa tilaansa. Oli hyvä, että häntä ei täysin erotettu, mutta pitäisi jo seurakuntalaistenkin vuoksi olla riehumatta enää sen jälkeen, kun Pro Karelian masinointi on helpottanut.

Pohjan suomenkielisessä seurakunnassa pitäisi olla luottamushenkilöitä, jotka kertoisivat, että pitää hoitaa politiikan lisäksi ja ennen kaikkea myös seurakuntaa eikä olla kuin selootti.

9.9.2010 19:47 agendo2 (nimimerkki)
Vilho Juntunen!
Väärin arvattu - se on pappi-Molari, jolla on kiihkeä tarve vainoamiseen.

9.9.2010 20:20 Praha (nimimerkki)
Pauli Saarinen: "Mikael Storsjö asuu Suomenlinnassa, joten syysretken kohde oli sen vuoksi selvä."
Heh, ja ihan "yllättäen" Molarin KGB-seurue löyti itsensä Bulevardi 2:n edessä "ihailemassa Helsingin arkkitehtuuria".

Kaiken kaikkiaan Molarin viimeaikaiset sepustukset ovat olleet oikein erityisen sekavan lennokkaita. Suomeksi: ei päätä ei häntää. Molarillahan on hirveä tarve tuottaa sekopäistä tekstiä ja sitten hetken päästä kun omatunto alkaa soimaan muuttaa tai poistaa törkeimpiä ylilyöntejä. Molarille tiedoksi, kun tätä kuitenkin lukee: tallessa on.

9.9.2010 20:47 Pauli Saarinen
Mikäli oikein muistan, niin Bulevadi 2:ssa on Mikael Storsjön työpaikka, tai jotakin vastaavaa.
Suomenlinnaan syysretkelle menevien täytyi tällöin luonnollisesti käydä ihailemassa Bulevardin arkkitehtuuria.

En tiedä kirkkoherra Molarin Юха Молaри omastatunnosta. Onko äärimmäisen oikeaoppisella putinistilla omaatuntoa?

Kirkkoherra Molari poistaa usein kiireesti törkeimmät ylilyöntinsä, kun joku kiinnittää asiaan huomiota ja rikossyytteet alkavat uhata. Sen jälkeen hän kiistää kirjoituksena ja väittää toista mieltä olevien valehtelevan ja vääristelevän.

10.9.2010 13:24 Praha (nimimerkki)
Kyllä, Bulevardi 2:n Molari on nimennyt useasti kirjoituksissaan M.S:n työpaikaksi ja KC:n "serverin pitopaikaksi", mikä tietysti on huuhaata.

10.9.2010 13:24 Praha (nimimerkki)
Kyllä, Bulevardi 2:n Molari on nimennyt useasti kirjoituksissaan M.S:n työpaikaksi ja KC:n "serverin pitopaikaksi", mikä tietysti on huuhaata.

9.9.2010 20:52 agendo2 (nimimerkki)
Olen samaa mieltä papin viimeaikaisesta ERITYISEN sekavasta lennokkuudesta.
Molarin blogit tarjoavat "papillista terrorismia", joka ei mieltä lämmitä, mutta toimii monille viihteenä.

9.9.2010 21:09 Pauli Saarinen
Kirkkoherra Juha Molari Юха Молaри on viime päivinä korostanut papillisuuttaan ja uskoaan todella harvinaisella tavalla. Ei tällaista ole ennen esiintynyt. Kirjoituksessaan kirkkoherra toteaa:
"Minusta tuli pappi sen tähden, että lukiolaispoikana koin Raamatun ja rukouksen elämääni kantavaksi voimaksi. Luin Raamattua enemmän kuin mitään muuta kirjaa. Koulukirjatkin jäivät vähälle huomiolle. Pitkillä juoksulenkeillä ajattelin Raamattua ja sen sisältöä. Siksi en ole lainkaan valmis kauheaan julkisuuteen terroristisivujen partaveikkojen alla: ne kauhistuttavat minua. Valmiuteni on moraaliseen vastuullisuuteen ja epäoikeudenmukaisuuden tuntemiseen Pyhän Raamatun ja rukouksen hengessä."

"Yhä edelleen näkökulmani oikeudenmukaisuuteen ja vääryyteen nousee samasta ”lapsen uskon” lähtökohdasta: rukoillen ja lukien Pyhää Raamattua ja kuunnellen sillä tavalla Jumalan ääntä. Joskus koen voimakkaan sisäisen vaatimuksen lausua asioista, jotka olen kokenut Jumalani edessä niin pahoiksi, että niistä ei sovi papin vaieta."

Kirkkoherran oikeudenmukaisuutta ei lainkaan loukkaa ne hirmutyöt, joita Venäjän armaija on tehnyt ja tekee Kaukasiassa.

15.9.2010 04:07 Tapio O. Neva (nimimerkki)
Molari on venäläishenkinen "K. R. Kares". Retroa suoraan 1930-luvulta AKS-hengestä. Minusta Molarista tulee oman aatteensa Linkola niin kuin Bäckmanista.

Valitettavaa on vain se, että Molari muistuttaa toimintamenetelmiltään zhirinovskilaisia ortodoksipappeja, jotka ovat unohtaneet armon.

9.9.2010 21:03 agendo2 (nimimerkki)
Päivän tärppi: Molari sanoo joutuneensa ja suostuneensa satunnaisesti vähäiseen julkisuuteen kutsumuksensa tähden.

10.9.2010 00:38 Pauli Saarinen
Sanoin jo tekstissäni, että kirkkoherra Juha Molari Юха Молaри kutsumus on julistaa äärimmäisen oikeaoppista putinismia.

Kirkkoherra Molarin kaltainen narsisti ei joudu "satunnaisesti vähäiseen julkisuuteen", vaan pyrkii aktiivisesti mahdollisimman suureen julkisuuteen.

9.9.2010 21:04 Pertti Sakari (nimimerkki)
Onkohan nuo Molarin kirjoittelut pelkkää provoa?

9.9.2010 21:13 agendo2 (nimimerkki)
SAFKA:n päätarkoitus on provosoida.
Molari ja Bäckman osaavat sitä.
Kysymys kuuluu - miksi?

9.9.2010 21:48 Pauli Saarinen
Kirkkoherra Juha Molarin Юха Молaри tekstit eivät ole provoa. Niissä on fundamentalistista putinistista aatteen paloa. Putin on hänen jumalansa ja hän tulee uskollaan autuaaksi.

Johan Bäckmanin Йохан Бекман tekstit sen sijaan ovat usein erittäin provosoivia ja yliampuvia. Hän saattaa vakavalla naamalla kertoa videolla venäläisten lasten kansanmurhasta Suomessa tai jotakin muuta yhtä yliampuvaa.

10.9.2010 13:21 Praha (nimimerkki)
Sanoisin myös, että varsinainen sylkykuppi löytyy Molarin taustalta. Molarihan mielestäni näyttää vain "hyödylliseltä idiootilta", jota Bäckmann vetelee naruista.

9.9.2010 21:09 Kalevi Kantele (nimimerkki)
Kaikki, jotka ovat käyneet kirkkoherran sivuilla, ovat huomanneet, että hän estää kommentoinnin. Molari kertoo mielellään, kuinka eri tahot lukevat hänen blogejaan. Paitsi se, kuinka moni käy sivuillaan, Molarin kannattaisi katsoa kuinka kauan blogissa viihdytään. Luulen, että aika on vähentynyt dramaattisesti. Kaikkien blogien suola on niiden aikaansaama keskustelu ja sehän on Molarin blogeissa nyt nolla. Lukemiseni perusteella suurin osa kommenteista on ollut ennen kieltoa ihan asiallista (olen jäänyt erityisesti kaipaamaan "anonyymi suikkstan" verbaaliakrobaatisia kommentteja).

Ihmettelen arvoisan tohtorin päätöstä. Ehkä hän on valunut siihen tilaan, jossa ei enää siedetä minkäänlaisia omasta näkemyksestään poikkeavia mielipiteitä. Olen törmännyt samoihin asenteisiin uskonnollisten ääriliikkeiden jäsenissä. Pauli, kannattaisiko Sinun vaihtaa sana ortodoksi sanaksi fundamentalisti?

Tiedä, että Juha Molari lukee tarkasti blogiasi. Siksi kysyn häneltä, mitä mieltä "pikku kylän pappi" on syyskuun Voima-lehdessä (s. 12) olleesta Arkadi Babtsenkon kirjan "Sodan värit" arvostelusta. Se kertoo, kuinka "julmuus jalostuu Venäjän armeijassa". Kysyn tätä siksi, että Juha-isä toivoi taannoin, että hänen poikansa (n. 7 v) menisi joskus Venäjälle armeijaan, koska siellä on "kivoja yllätyksiä".

9.9.2010 21:40 agendo2 (nimimerkki)
Venäläiset tietävät armeijansa tilan ja ne "pikku yllätykset", joista läheskään kaikki sotapojat eivät selviä hengissä tai järjissään.

Venäläisystäväni ovat kertoneet samaa, mistä Babtsenko kirjassaan. Köyhät venäläisvanhemmat aloittavat jo pojan pienenä ollessa säästää lunnaita varten, ettei poika joutuisi armeijaan.
Lunnaista huolimatta on käynyt, että poikia on otettu väkisin jopa suoraan yliopistolta miliisivoimin ilman lupaa käydä edes kotona.

Mutta tuotako pappi uskoisi?

Hän kai kuvittelee, että venäläiset valehtelevat ja hän tietää paremmin, mikä on totta.

9.9.2010 21:41 Pauli Saarinen
Pitää täysin paikkansa, että Molari ei siedä minkäänlaisia omasta näkemyksestään poikkeavia mielipiteitä. Hän on jopa uhannut ilmiantaa venäläisiä ystäviään, jotka hänen kotonaan arvostelivat putinismia.

Minun on syytä vaihtaa sana ortodoksi sanaksi fundamentalisti.

"Pikkukylän pappi" loukkaantui joku aika takaperin kirjoituksistani. Hän otti jo lelunsa pois hiekkalaatikostani ja sanoi, että ei enää keskustele kanssani, koska hänellä on tärkeämpää tehtävää. Näin käy yleensä silloin, kun kirkkoherran argumentit eivät riitä keskusteluun.

Näin tapahtui aikoinaan Leena Hietasen blogin kommenteissa, mutta ei kirkkoherran mykkäkoulu silloinkaan kauan kestänyt.

Kysymyksessä lienee sama ilmiö kuin siinä, että hän taannoin ilmoitti lopettavansa politiikasta kirjoittamisen, mikäli siitä ei makseta ruplia tai euroja. Politiikasta kirjoittaminen on kuitenkin jatkunut tauotta.

9.9.2010 22:20 Mika Elinen (nimimerkki)
Mikä vimma Pauli S:lla on raapustaa kuukausia kirkonherraa vastaan? Ei näytä normaalilta?!
Pitäisi katsoa kirkonherran tuskaa ja pitää myös oman pään mielessä Kavkaz Centerin vastenmielinen toiminnan häntä vastaan. Hei: toistakymmentä kirjoitusta kirkkoherraa vastaan terroristisivulla! Sitten terrorijärjestö (itse pomo ja kurkunleikkaajat yhdessä) järjestää väijytyksen ja uhkailun keskellä Helsinkiä kirkonherraa vastaan: http://juhamolari.blogspot.com/2010/09/mikael-storsjo-and-chechen-extrem...

Kirkonherralla on ilmeisemmin hermot kireällä eikä toiminta ole kiitettävää. OKEI myönnetään, että kirkonherrat on hermoja. Epätoivoinen ihminen voi haaveilla typerästi, että joku poksauttaisi terrorijärjestön ATK-järjestelmät, jotta niissä ei olisi enää pahaa tarinointia hänestä. Periaatteessa ATK-järjestelmien antaminen terroristien tarpeisiin on laitonta Suomessa?! Kyse ei ole terrorismista, mitä tuo terroristijärjestö itse harjoittaa. Terroristijärjestö on jo tappanut siviilejä ja viranomaisia iskuissa, niin saamme kuulla joka ikinen päivä. Äsken terrorijärjestö uhkasi keskellä Helsinkiä kasvotusten kirkonherraa ja hänen ystäväänsä kuolemalla. Kai siinä "pikkukylän pappi" väsyy.
Saarinen ei ymmärrä tuumata, että "pikkukylän pappi" voi hermostua itteensä Saariseenkin.

9.9.2010 23:43 Pauli Saarinen
Kyllä "pikkukylän pappi" on minuun hermostunut monta kertaa. Hän on kirjoittanut minusta jopa kokonaisen blogin ja uhkaillut, että Saarinen ei jää rankaisematta. Mahtoiko tarkoittaa FSB:n kostoa? Tällä iällä eivät uhkailut pelota.

En raapusta kirkkoherraa vastaan, vaan hänen kirjoituksiaan vastaan. Fundamentaalistista putinismia, valheita, vihaa ja anteeksiantamattomuutta uhkuvia kirjoituksia vastaan.

Ennen kirkkoherra sensuroi kommentteja blogissaan. Nyt hän on sulkenut kommentoinnin kokonaan.
Olen toistanut useita kertoja, että tämä blogi on kanava, jonka kautta voin sensuroimatta kommentoida Suomen antifasistisen komitean (SAFKA) - Антифашистский комитет Финляндии (АКФ) tekstejä.

Olen saanut aikaan keskustelua, jota ei safkalaisten blogeissa sallita ja näitä tekstejä ei sensuroi kuin Uuden Suomen verkkolehden toimitus, jos kirjoitetaan lain tai hyvien tapojen vastaista.
Käsitykseni terroristijärjestöstä eroaa huomattavasti Molarin käsityksen kanssa.

Venäjä aloitti sodan Kaukasiassa. Tuhosi näiden "terroristien" kodit ja aiheutti valtavaa kärsimystä. Kokonaisia kaupunkeja ja kyliä pommitettiin summittaisesti raunioiksi ja miehet ajettiin sisseiksi vuorille. Tästä Molari ei mainitse mitään.

On suunnatonta liioittelua sanoa, että terroristijärjestö ja kurkunleikkaajat järjestävät väijytyksen keskellä Helsinkiä kirkkoherraa vastaan. Jos näin olisi ollut, niin kirkkoherra ei olisi enää tänään kirjoittamassa blogejaan.

"Terroristijärjestön" tappamista siviileistä ja viranomaisista saamme kuulla joka päivä niin kauan kuin Venäjä jatkaa sotaa Kaukasiassa. Venäjä kiistää olevansa sotatilassa.

Oman propagandansa mukaan Venäjän hallinto ja sen uskolliset juoksupojat, kuten kirkkoherra Molari kertovat vain "terroristien" jahtaamisesta. Tämä ei pidä paikkaansa. Propagandassa vaietaan täysin Venäjän armeijan aiheuttamista suunnattomista kärsimyksistä.

Terrorismin torjunnan varjolla Venäjällä rajoitetaan myös kansalaisoikeuksia. Viimeksi duuma antoi turvallisuuspalvelu FSB:lle laajennettuja oikeuksia kansalaisten mielivaltaisiin vangitsemisiin. Toisinajattelijat totesivat, että lain muutos ei kohdistunut terrorismin torjuntaan, vaan toisinajattelijoiden vaientamiseen.

9.9.2010 23:22 Vieras (nimimerkki)
Herrat Saarinen ja Molari käyvät täällä palstalla keskinäistä yksityistä sanasotaansa. Kirjoittelu ei lainkaan tällaiselle palstalle kuuluisi. Se ei ole yleisesti kiinnostavaa pitkine vaikeasti avautuvine henkilökohtaisine vuodatuksineen täynnä yleisölle tuntemattomia termejä, kirjainlyhenteitä ja venäjänkielisiä kirjaimia.

Kävisivät kirjeenvaihtonsa keskenään.

Kaksi yhtä joutavaa höppänää siinä.

9.9.2010 23:59 agendo2 (nimimerkki)
Vieras kommentoija voisi kahlata ensin pappi-Molarin ja SAFKA-järjestön blogeja, jotta hahmottaisi, millaisesta toiminnasta on kyse, ennen kuin syyttää Pauli Saarisen kirjoituksia joutaviksi.

10.9.2010 00:37 Pauli Saarinen
Kysymyksessä ei ole yksityinen sanasota. Kirkkoherra Juha Molari Юха Молaри on sulkenut kommentoinnin blogistaan, jotta kukaan ei pääse pilaamaan hänen fundamentalistisia, putinistisia tekstejään.

Tämä blogi on ollut kanava kommentoida Molarin ja hänen hengenheimolaistensa tekstejä. Olen kutsunut tätä tulleen huutamiseksi, koska näitä ns. "antifasisteja" vastustavia ääniä ei juurikaan kuulu. Jos joku uskaltaa asettua heitä vastaan, saa varsin nopeasti sangollisen likavettä päälleen.
Suomen ulkoministeriön itäosaston päällikkö Nina Vaskunlahti protestoi venäläiselle kollegalleen Johan Bäckmanin esiintymisiä Venäjän medioissa ja sai osakseen melkoisen ryöpyn Bäckmanin suunnalta.
http://kohudosentti.blogspot.com/2010/06/kommentti-ulkoministerion-itaos...

Kirkkoherra Molari käyttää bloginsa otsikossa itsestään nimeä Juha Molari Юха Молaри. http://juhamolari.blogspot.com/

Molarin aatetoverin ja esikuvan Johan Bäckman blogin otsikko on: Dosentti Johan Bäckmanin blogi - Йохан Бекман, официальный блог. http://kohudosentti.blogspot.com/

Johan Bäckmanin johtaman järjestön blogin otsikko on Suomen antifasistinen komitea (SAFKA) - Антифашистский комитет Финляндии (АКФ)
http://antifasistit.blogspot.com/

Olen sen vuoksi käyttänyt kirjoituksissani heidän blogeissaan esittämiään virallisia nimiä, jotta lukijalle kävisi selväksi, mistä suunnasta tuuli puhaltaa.

10.9.2010 10:28 Pauli Saarinen
”Viisitoista vuotta sitten, 11. joulukuuta 1994, Venäjän joukkojen oli otettava esivallan tavoin vastuu rauhasta ja järjestyksestä. Heidän oli mentävä Tšetšenian tasavallan alueelle. Venäjän oli aloitettava lain ja järjestyksen rakentaminen. Venäjän oli kitkettävä terrorismi pois. Tšetšenian hallinto oli julistautunut itsenäiseksi ja päättänyt vetäytyä Venäjän yhteydestä. Ihmisoikeuksia loukattiin rajusti. Tšetšenian ”hallitus” alkoi luoda erilaisia virastoja ja tiedotusverkostoja, joilla oli kuitenkin suorat kytkennöt pahamaineisiin terroristeihin. Tuo ”hallitus” johdonmukaisesti kiisti Venäjän federaation lainsäädännön ja loi Dudajevin johdolla omia asevoimia.” (Juha Molari, 12.12.2009, Terroristivaltio jäi syntymättä 15 vuotta sitten)
http://juhamolari.blogspot.com/2009/12/terroristivaltio-jai-syntymatta-1...

Toisenlainen näkemys:

”Venäjän televisio tammikuun 1995 alkupäivinä. Kadut täynnä käpertyneitä ruumiita. Mustaksi hiiltyneitä möykkyjä, jotka olivat joskus ihmisiä. Maahan kiinni jäätyneitä lapsenruumiita. Tummia veriläikkiä lumessa. Paniikkia huurteisessa kaupungissa. Ja kaiken keskellä palanut panssarivaunu, jonka katolla törröttää tähden muotoinen hahmo, kuin mustunut kuparipatsas – venäläinen sotilas. Toinen käsi ojossa. Tässä asennossa hän paloi kiinni metalliin hehkuvassa kuumuudessa, kärventyi panssarivaununsa leimahdettua liekkeihin. Niin hän kuoli kesken pakonsa.

Kautta koko Venäjänmaan ihmiset istuivat jähmettyneinä televisioidensa ääressä. Sotilasjohdolla oli krapulapäivä. Mikä oli mennyt vikaan.

Joulukuun kymmenentenä 1994 Jeltsin meni sairaalaan nenäleikkaukseen. Seuraavana päivänä neljäkymmentätuhatta venäläissotilasta vyöryi lumiselle arolle ja ylitti Tšetšenian rajan. Tasavalta oli irtautunut Venäjästä ja julistautunut itsenäiseksi. Presidentti makasi leikkauspöydällä eikä häntä siis näkynyt eikä kuulunut, mutta päivää ennen leikkausta hän oli saanut Venäjän turvallisuusneuvoston hyväksymään ”laittomien aseellisten ryhmien aseistariisumisen”.

Pari viikkoa venäläisjoukot tekivät hajanaisia hyökkäyksiä saadakseen Tšetšenian presidentin, entisen venäläiskenraalin Džohar Dudajevin, taipumaan. Mutta hän muuttui vain entistä jäykkäniskaisemmaksi, ja suurhyökkäys Groznyiin alkoi uudenvuodenaaton aamuna 1994.

Pavel Gratšov oli sanonut, että ”yksi ainoa laskuvarjorykmentti ratkaisee kaikki ongelmat parissa tunnissa”. Vuorokautta myöhemmin toistatuhatta venäläissotilasta oli kaatunut.

Tšetšenit odottivat Groznyn kerrostalojen kätkössä. Panssarivaunut tuikattiin tuleen. Liekkejä pakenevat sotilaat ammuttiin yksi kerrallaan. Ne, jotka etsivät suojaa taloista hoideltiin porraskäytävissä, missä kaupungin puolustajat odottivat veitset, miekat ja tikarit valmiina.

Korkeiden sotilaslähteiden kautta tuli vähitellen ilmi, että Gratšovin käsky hyökätä Groznyiin oli ollut lähinnä humalaisen päähänpisto. Päähänpistoa nimitettiin Syntymäpäivämyrskyksi.
(Åsne Seierstad, Groznyn enkelit, WSOY, 2008)

Näin siis ”Venäjän joukot ottivat esivallan tavoin vastuun rauhasta ja järjestyksestä, aloittivat lain ja järjestyksen rakentamisen ja kitkivät terrorismin pois”.

10.9.2010 11:09 Vieras (nimimerkki)
Espoon Tuomiokapitulin tulisi vakavasti harkita kirkkoherra Molarin sopivuutta kirkkoherran virkaan. Paitsi rehentelyään ja uhkailuaan ilmianto- ja vakoilutehtävillä hän on myös vaatinut venäläisiä suorittamaan yllätysiskun ydinaseilla Suomeen. Sillä olisi kuulemma rauhoittava vaikutus Natointoiluun. Tiedän Bäckmanin agendan olevan pelkkää kyynistä viranhaku-menettelyä, jossa uskollisuutta ja lojaliteettia vakuutetaan erilaisilla väitteillä suomalaisten poikien kansanmurhasta ja mummon. Mieleltään epäilyttävän horjuvana Molari koettaa apinoida tapaa. Tietenkin hän voisi siirtyä Pietariin vaikka opettajaksi. Kantona on vain venäläisten opettajien kehnot palkat. Niillä kun ei Porcheja ostettaisi.

10.9.2010 11:22 Pauli Saarinen
Espoon tuomiokapituli on antanut kirkkoherra Juha Molarille kirjallisen varoituksen 10.6.2010:
"Kirkkolain 23 luvun 8 §:n mukaan viranhaltijalle. joka toimiin vastoin virkavelvollisuuksiaan tai laiminlyö niitä taikka käyttäytyy virka-asemaansa sopimattomalla tavalla, voidaan määrätä kurinpitorangaistus. Kirkkojärjestyksen 5 luvun 6 §:n mukaan papiksi vihittävän on annettava virkaan vihittäessä lupaus, jossa hän muun muassa ilmoittaa tahtovansa noudattaa kirkon lakia ja järjestystä. Kirkkojärjestyksen 6 luvun 3 §:n 2 momentin mukaan viranhaltijan on käyttäydyttävä virka-asemansa edellyttämällä tavalla.

Tuomiokapituli katsoo, ettei Molari ole esittänyt eikä asiassa muutoinkaan ole tullut ilmi mitään seikkaa, joka puoltaisi Molarin esittämiä näkemyksiä hänen edellä kerrottujen ilmaisujensa tyylillisestä luonteesta, merkityksestä tai raamatullisen tradition taikka kirkon eetoksen mukaisuudesta. Molari on kerrotulla tavalla 21.4.2009 ja 22.9.2009 julkaisemissaan bogeissa kirjoittaessaan käyttänyt loukkaavaa ja epäasiallista, väkivaltaisen menettelyn puoltamiseksikin tulkittavaa kieltä. Tällä menettelyllään hän on toiminut vastoin virkavelvollisuuksiaan sekä käyttäytynyt virka-asemaansa sopimattomalla tavalla. Sen vuoksi tuomiokapituli harkitsee oikeaksi antaa Molarille hänen menettelystään tällä päätöksellä kirkkolain 23 luvun 8 §:n 2 momentin mukaisen kirjallisen varoituksen."

10.9.2010 11:36 Pauli Saarinen
Tuomiokapitulin antama kirjallinen varoitus tarkoittaa sitä, että viranhaltijan on parannettava käyttäytymistään. Kirkkoherra Juha Molarin käyttäytymisessä ei ole tuon varoituksen jälkeen tapahtunut mitään muutosta.

Kirkkoherra Molarista on tuomiokapitulissa vireillä muitakin kanteluita.

Tuomiokapitulissa kurinpitoasioiden käsittely on melko verkkaista. Asia annetaan ensin tutkinta-asiamiehelle, joka tekee esityksen jatkotoimista. Sen jälkeen tuomiokapituli harkitsee annetaanko asia kurinpitoasiamiehen käsiteltäväksi. Kurinpitoasiamies esittää vaatimuksensa, joka on tuomiokapitulia sitova. Vasta tämän jälkeen tuomiokapituli voi tehdä päätöksen asiassa.

Kaikissa vaiheissa asianosaiselle annetaan mahdollisuus vastineeseen ja vastausaika on useita viikkoja.

Tuomiokapituli kokoontuu kerran kuukaudessa. Jos joku asia (esitys, vaatimus, vastine) ei ehdi tähän kokoukseen, asian käsittely siirtyy kuukaudella.

Olen kuitenkin melko varma, että kirkkoherra Molarin viraltapano tapahtuu vielä tämän vuoden puolella.

10.9.2010 12:00 Pauli Saarinen
Ei kirkkoherra Juha Molari Юха Молaри voi siirtyä Pietariin opettajaksi. Yhtenä syynä on hänen vajavainen venäjänkielen taitonsa. Aikojen mittaan Venäjän televisiossa on esitetty useita Johan Bäckmanin ja Juha Molarin haastatteluja. Bäckmanin haastattelut esitetään aina hänen puhuminaan, mutta Molarin haastatteluissa toimittaja kertoo, mitä mieltä kirkkoherra oli.

Kirkkoherra Molari ei kertomansa mukaan saa palkkaa toimittajan työstä Venäjän kauppatie ja Datsha -lehdissä. Jostakin hän oli kuitenkin saanut lahjaksi kielikurssin. Lahjoittajaa hän ei kertonut. Olikohan lahjoittaja Venäjän kauppatie, Datsha vai FSB? Toivottavasti kirkkoherran kielitaito paranee. Sen mukana paranevat myös työnsaantimahdollisuudet Venäjältä.

Molarilla on blogissaan paljon venäjänkielisiä tekstejä. Ne ovat kuitenkin Suomen antifasistisen komitean (Safka) palkkaaman kääntäjän kääntämiä. Kääntäjä lienee Uudessa Suomessa blogia pitävä Evgenia Hilden-Järvenperä.

On varsin mielenkiintoista, että viralta pantava kirkkoherra suunnittelee Porchen ostoa. Hän saa tosin puolen vuoden irtisanomisajan palkan, mutta entäs sen jälkeen? Kirkkoherra on kertonut kuukausittaisten polttoainekulujensa olevan 1000 euroa. Kun pienestä kirkkoherran palkasta vähennetään tuo summa ja perheen elinkustannukset, ei jäljellä olevalla rahalla Porcheja osteta.

10.9.2010 11:52 agendo2 (nimimerkki)
Pappi-Molari vauhdittaa omalta osaltaan tuomiokapitulin erottamispäätöstä lisäämällä kierroksiaan luterilaisen kirkon papille sopimattomalla käyttäytymisellä.

10.9.2010 12:26 Pauli Saarinen
Espoon tuomiokapituli toteaa 10.6.2010 kirkkoherra Juha Molarille antamansa kirjallisen varoituksen perusteluissa:

"Tuomiokapituli jättää ne seikat, joiden osalta kurinpitoasiamies ei ole katsonut Molarin toimineen vastoin virkavelvollisuuksiaan tai laiminlyöneen niitä taikka käyttäytyneen papille sopimattomalla tavalla, sekä ne seikat. joista kurinpitoasiamies ei ole vaatimuksessaan lausunut, kurinpitoasiamiehen ratkaisun varaan."

"Molari perustelee ja puolustaa kirjoituksiaan tyylillisillä seikoilla, Raamatun ja kristinuskon traditiolla, käyttämänsä termin psykoanalyyttisella ja psykohistoriallisella selvittelyllä sekä sillä, että kysymyksessä on ollut sarkasmi ja ironia. Tuomiokapituli on jo asioiden aikaisemmassa vaiheessa todennut Molarin vedonneen raamatulliseen kielenkäyttöön ja Lutherinkin kielenkäytön värikkyyteen. Tyylillisillä seikoilla ei kuitenkaan voida perustella eikä puolustaa mitä ilmaisuja tahansa. Molarin Ylen toimittajiin ja Ajankohtaistoimituksen tiimiin kohdistamasta kirjoituksesta ei ole havaittavissa sarkasmia eikä ironiaa. Myös sadistinen ja perverssi ovat ilmaisuja, joita yleisen elämänkokemuksen perusteella ja hyvän tavan näkökulmasta on pidettävä sopimattomina, vaikka niitä perusteltaisiinkin psykoanalyysilla ja psykohistorialla. Molarin esittämiä lausumia ei liioin voida pitää kirkon eetoksen mukaisina, ei liioin kristillisen tradition, vaikka niille annettaisiinkin raamatulliseen kielenkäyttöön vertaava selitys."

"Tuomiokapituli ei aseta rajoituksia pappisviran haltijan perusoikeuksille eikä siis myöskään oikeudelle osallistua yhteiskunnalliseen keskusteluun. Kirkkolain 8 luvun 1 momentissa, joka koskee viranhaltijan käyttäytymistä virka-asemaansa sopimattomalla tavalla, ei korosteta käyttäytymisvelvollisuutta myös viran ulkopuolella. Tämä ei kuitenkaan merkitse sitä, ettei papin käyttäytymiselle viran toimituksen ulkopuolella voida asettaa mitään vaatimuksia. Tuomiokapituli on katsonut ja katsoo, että epäasiallista ja loukkaavaa kielenkäyttöä voidaan pitää pappisviran haltijan asemaan sopimattomana. Kurinpitoasiamies on katsonut, että Molari on kirjoituksissaan arvostellut sekä Pro Karelia ry:tä että erikseen mainittuja henkilöitä epäasiallisella tavalla. jota ei voida pitää yleisen elämänkokemuksen perusteella sopivana saati sitten hyväksyttävänä kirkon viranhaltijalle ja pappisviran haltijalle."

Kirjallinen varoitus edellyttää, että viranhaltija korjaa käyttäytymistään. Kirkkoherra Juha Molarin epäasiallinen kirjoittelu Pro Karelia ry:stä ja erikseen mainittuista henkilöistä on kirjallisen varoituksen jälkeen jatkunut entisellään ellei lisääntynyt, Mallikon käsityksen mukaan jo pelkästään tämä on painava syy viralta panolle.

10.9.2010 12:24 Mika Elinen (nimimerkki)
Paljon on hulluja, mutta aina ei saa lukea noin höpöjen kirjoitusta, mitä Saarinen, Agendo, Remes kirjoittavat. Nämä höpöt levittävät "huhuja ja valheita", vaikka Uusi Suomi kertoo alla säännöissä, että sellaista ei saisi levittää. Ihmisen henkilökohtaisiin ominaisuuksiin kohdistuvia asiattomuuksia ei aa myöskään esittää, sanoo Uusi Suomi -säännöissä.

Olen kuullut, että Molari puhuu puhelimessa sujuvasti venäjää venäläisen toimittajan kanssa. Se oli varmasti Molari, joka eilen metrossa puhui puhelimessa. Se oli joku toimittaja, joka soitti Venäjältä. Tarkkailin häntä uteliaana. Ehkä hän ei halua puhua televisiossa vierasta kieltä. Monet suomalaiset eivät uskalla lausua yhtään suomeksi televisiossa.

Molari on ollut yltiökiivas asiansa puolustamisessa. Kiivas mies tulee kiivaaksi, kun terroristit julistavat sivustoillaan pahaa papin perhettä ja persoonaa vastaan. Moni muu masentuu. Jos joku on asiaton, se on Saarinen. Höpöä eläkeläistä ei saa enää potkittua pois eläkkeeltä.

10.9.2010 12:57 Pauli Saarinen
Voisiko nimimerkki Mika Elinen esittää konkreettisia esimerkkejä "huhuista ja valheista", joita Saarinen, Agendo ja Remes levittävät?

Mitä ovat ne ihmisten henkilökohtaisiin ominaisuuksiin kohdistuvat "asiattomuudet", joita kommenteissa on esitetty?

Kirkkoherra Juha Molari Юха Молaри on itse monta kertaa kirjoittanut vajavaisesta venäjänkielen taidostaan. Eräässä vanhassa blogini kommentissa on myös vuosikymmeniä Venäjällä asuneen henkilön arvio Molarin kielitaidosta. En valitettavasti pysty nopeasti jäljittämään tuota kommenttia, koska kommentteja on useita tuhansia.

Kysyisin nimimerkiltä Mika Elinen ja myös kirkkoherra Juha Molarilta, kummat ovat pahempia terroristeja, ne jota hyökkäsivät humalaisen miehen käskystä Tšetšeniaan pommittaen maan tasalle kyliä ja kaupunkeja vai ne jotka asiaansa ajaakseen epätoivoisena tekona tekevät itsemurhapommituksia.

Kiivas mies on fundamentalistinen putinisti. Ajatustavoiltaan Staliniin ja Hitleriin verrattava.
Höpöä eläkeläistä ei voi potkia pois eläkkeeltä. Suomen valtio kustantaa harrastuksena tapahtuvan blogikirjoittelun.

10.9.2010 12:49 Vieras (nimimerkki)
Eliselle. Minnes olitte matkalla Molarin kanssa, Bäckman?

10.9.2010 13:00 Pauli Saarinen
Mika Elinen on samaa Suomen antifasistisen komitean (SAFKA) - Антифашистский комитет Финляндии (АКФ) porukkaa kuin kirkkohera Juha Molari Юха Молaри. Olivat matkalla syysretkelle Suomenlinnan, mutta jostakin syystä kaartoivat Bulevardin kautta.

19.9.2010 12:09 Pauli Saarinen
Koska Safkan syysretkellä ei ollut muita kuin Juha Molari ja Abdullah (Risto) Tammi, minulle heräsi juuri epäilys, että Mika Elinen nimimerkillä esiintyvä on Tammi.

Yleensä en ole kiinnostunut siitä, kuka kirjoittaa, vaan mitä kirjoittaa, mutta juolahtipa vain mieleeni.
Safkalaisille on normaalisti tärkeintä se, kuka kirjoittaa, jotta voivat aloittaa henkilöön kohdistuvan parjauksen ja uhkailun.

10.9.2010 13:14 Pauli Saarinen
Kirkkoherra Juha Molarin Юха Молaри kirjoitusten jälkeen Kavkaz Centerin palvelimet ovat hyvässä turvassa. Jos niille tapahtuisi jotakin, niin kirkkoherra olisi ensimmäinen, joka vangittaisiin epäiltynä yllytyksestä terroritekoon.

10.9.2010 13:23 Jukka Remes (nimimerkki)
Mika Eliselle: en ole kirjoittanut huhuja tai valheita, vaan kommentoinut kirkkoherra Molarin omia kertomuksia vapaa-ajan vietostaan. Minulla ei ole kantaa siitä, miten Molarin viran suhteen tulisi menetellä. Ihmettelen vain kovasti, milloin hän ehtii paneutua virkansa hoitamiseen ja seurakuntalaistensa asioista huolehtimiseen. Hän on itse moneen kertaan kertonut, miten vastentahtoista pienenä kyläpappina toimiminen on - kun maailmassa moiselle kyvylle olisi selvästi suurempiakin tehtäviä.

Jos Molari itse kertoo henkilökohtaisista asioistaan ja ominaisuuksistaan ja arvostelee toisten ihmisten ikää, ulkonäköä, kansalaisuutta jne., hän saa syyttää itseään, jos toiset lähtevät samalle keskustelun tasolle. Tietenkin se, että hän tällaisia seikkoja ottaa esille, kertoo vain oikeiden argumenttien puuttumisesta.

11.9.2010 12:51 Pauli Saarinen
Olen ihmetellyt useasti, miten Juha Molari Юха Молaри ehtii päivittäisten blogikirjoitustensa, viikoittaisten ulkomaanmatkojensa, kahden verkkolehden toimittajana toimimisen, lastenhoidon, mielenosoitusten järjestämisen, rikosilmoitusten tekemisen, "antifasististen" kirjojen kirjoittamisen yms. lisäksi vielä hoitaa virkaansa.

Kirkkoherra Molari vaikutti videokuvissa väsyneeltä ja stressaantuneelta. Paine hellittää lähikuukausina, kun Espoon tuomiokapituli panee hänet viralta. Sen jälkeen Molari voi viranhoidosta vapaana keskittyä varsinaiseen lempiaiheeseensa, oikeaoppisen putinismin levittämiseen Suomessa.

10.9.2010 14:18 Pauli Saarinen
Itsemurhapommittaja teki tuhoisan iskun torille Pohjois-Ossetiassa
Ainakin 17 ihmistä kuoli ja 133 loukkaantui iskussa, joka on yksi pahimmista vuosikausiin.

AP-Reuters-HS
ROSTOV-ON-DON/VLADIKAVKAZ. Ainakin 17 ihmistä sai surmansa ja 133 loukkaantui, kun itsemurhapommittaja iski torille Pohjois-Ossetian pääkaupungissa Vladkavkazissa torstaina.
Isku on yksi pahimmista, mitä Venäjälle kuuluvassa levottomassa Pohjois-Kaukasiassa on nähty viime vuosina. Sitä pidetään uutena takaiskuna Venäjän hallituksen yrityksille vakauttaa aluetta.
Kukaan ei ollut torstaina illalla ilmoittautunut iskun tekijäksi. Monin paikoin Pohjois-Kaukasiassa islamistikapinalliset käyvät käytännössä sotaa Venäjän turvallisuusjoukkojen kanssa. Köyhyys, korruptio ja poliisin mielivalta lisäävät halukuutta liittyä kapinallisiin.

Vaikka väkivalta ei ole repinyt Pohjois-Ossetiaa yhtä paljon kuin muita alueen tasavaltoja, etniset jännitteet ja pommi-iskut ovat tavallisia.

Venäjän presidentti Dimitri Medvedev sanoi torstaina, että on tehtävä kaikkensa pommi-iskusta vastuussa olevien "petojen" kiinni saamiseksi.

Yrityksistä huolimatta Venäjä ei kyennyt rauhoittamaan aluetta, vaan iskut ovat lisääntyneet.
(Helsingin Sanomat 10.09.2010 s. B 2)

Ehkä Medvedevin olisi syytä katsoa omaan napaansa. Eivät sodat sotimalla lopu.

10.9.2010 14:23 J. Fuxsell (nimimerkki)
Molari on dokumentoinut tarkasti ja ripustanut blogiinsa miten hän hiippaili Risto Abdullahin kanssa ensin häiriköimässä Storsjön työpaikan Office housen lähistöllä Bulevardilla ja sitten koetti tunkeutua Storsjön talon pihalle Suomenlinnassa:
http://juhamolari.blogspot.com/2010/09/mikael-storsjo-and-chechen-extrem...

Ihmisen kyttääminen ja kuvaaminen videokameralla, kun ensin on ilmoittanut tämän osoitteen netissä ja kertonut tulevansa kyttäämään taitaa täyttää Suomen lain mukaan uhkailun ja häiriköinnin kriteerit?

10.9.2010 14:36 Agneta Storsjö (nimimerkki)
Pitänee minunkin siis varmaan tehdä Molarin retkestä ilmoitus poliisille. Sekä minulla että myös lapsillani on turvakielto olemassa, työni takia.

10.9.2010 15:45 Praha (nimimerkki)
Minä ainakin tekisin.

10.9.2010 18:15 Heidi Tuominen
Siis jos minä olisin Helsingissä kävelyllä ja osuisin bulevaardille ja sitten tahtoisin Suomenlinnaan, johon muuten tahdonkin, niin sitten minua syytettäisiin häiriköinnistä??? Kasvattakaa aivoj....

10.9.2010 20:24 Tynkä-Karjalan Antti (nimimerkki)
Vihajärjestö SAFKA:n peitenimi "Suomi-Kaukasia-ystävyysseura" järjesti siis provokatiivisen, laittoman mielenosoituksen Mikael Storsjötä vastaan Bulevardilla ja Suomenlinnassa.

Hyvä, ettei kukaan pahemmin provosoitunut. Niinkin voi provosoitaessa käydä.
Toivottavasti se on suomalainen Poliisi tai Suojelupoliisi, joka tähän puuttuu.

Väkivallalla uhkaaminen ei kirkkoherra Molarin tapauksessa ole mitenkään uutta, onhan hän luvannut "Pietarilaisten ystävien" tulevan miutakin opettamaan ja muille on luvattu "muuta mukavaa".

Toivon, että kirkkoherra Molarin muuton Helsingistä Vantaalle auttavan häntä näissä vihan tunteissa. Kannattaisi mieluummin panostaa parisuhteeseen ja perhe-elämään, kuin ilkamoida Storsjön tuoreella avioliitolla.

10.9.2010 21:16 Heidi Tuominen
TKA rakkahin: kyseessä ei ollut mielenosoitus mitään vastaan, vaan parin ihmisen kokous. Tosin tsetseneillä oli banderolleja mukana, joten kai he järjestivät laittoman mielenosoituksen???

11.9.2010 11:42 Praha (nimimerkki)
Molari on laittanut verkkoon lukuisissa yhteyksissä MS:n työ- ja kotisoitteen julkisuuteen verkossa kuvien kera. Sitten hän ja muut mukana olleet "hyödylliset idiootit" sattumalta syysretkeilevät näissä ilmoittamissaan osoitteissa. Minäkin alkaisin olla huolissani, en pelkästään itsestäni, vaan myös perheestäni.

Nimimerkki "Heidi" näyttää olevan myös "hyödyllinen idiootti". MOT.

11.9.2010 13:10 Pauli Saarinen
Kysymyksessä ei ollut mikä tahansa iltapäiväkävely Bulevardilla, vaan Suomen antifasistisen komitean (SAFKA) - Антифашистский комитет Финляндии (АКФ) ilmoittama "syysretki Suomenlinnan". Aivan sattumalta tämä syysretki suuntautui aluksi Bulevardille, missä on Kavkaz Ceterin palvelimia ylläpitävän Mikael Storsjön työpaikka.

Sen jälkeen "syysretki" jatkui Mikael Storsjön asuinpaikalle Suomenlinnaan tarkoituksena häiritä, uhkailla tai pelotella Kavkaz Centerin palvelinten ylläpitäjää. Kysymyksessä ei ollut mikään satumalta Suomenlinnan suuntautunut syysretki.

Kavkaz Centerin palvelimet on pitkällisen käsittelyn jälkeen todettu täysin suomalaisen sananvapauden mukaiseksi, vaikka niitä aikoinaan ilmeisesti ulkopoliittisista syistä vaadittiin suljettavaksi.

Juha Molarin jatkuvat kirjoitukset tästä aiheesta täyttävät varmasti useammankin rikoksen tunnusmerkistön.

Fundamentalistisena putinistina kirkkoherra Molaria luonnollisesti harmittaa suunnattomasti, että Venäjän hallinto ei pysty sensuroimaan näitä venäjänkielisiä sivuja. Venäjälle pääsee leviämään Kaukasian tilanteesta muutakin kuin Venäjän virallisen propagandan mukaista tietoa.

10.9.2010 17:03 Mikael Storsjö (nimimerkki)
Tulen viikonlopun aikana valmistelemaan toisaalta poliisille tutkintapyynnön Molarin blogikirjoitusten johdosta (kotirauhan rikkomista, laitonta uhkausta, kunnianloukkausta, virkamiehen aseman väärinkäyttöä, jne). Aineistoa löytyy kosolti - Molari on ilmeisesti ryhtynyt omantunnontuskissaan tai Herran pelossa siivoamaan blogikirjoituksiaan, mutta liian myöhään sillä kaikki kirjoitukset on tallennettu.

Videoitakin on tallennettu, mutta tähän hätään en löydä kokonaisuudessa tuota videota josta Pauli Saarisen ylläoleva blogikirjoitus lähti liikkeelle. Eli, olisin kiitollinen jos joku tämän blogin lukija on ottanut talteen videon "Help me with Kavkaz Center" jossa uhkailee FSB:n toimilla minua ja tietokonepalvelimiani vastaan. Tässä sen videon alkukuva: http://tinyurl.com/3xkat2e

Videon nähneet voi myös lähettää minulle muistikuvansa tuon videon sisällöstä - todisteena sekin käy.

Tämän lisäksi tulen tekemään laajemman kantelun Espoon tuomiokapitulille. Tältä osin aineiston runsas on suurin ongelmani. Löytyy kosolti aineistoa jos ev.lut. kirkon kirkkoherra tuomitsee seurakunnan jäsentä perkeleellisyydestä, pahojen henkien kantajaksi, ja vieläpää epäilee jumalanuskoani kun haluaa ihmisiä rukoilemaan uskontuloni puolesta.

Eiköhän liperit tällä kertaa lähde lentoon - pohjalla on jo yksi tuomiokapitulin varoitus joka ei ole johtanut katumukseen eikä parannukseen, vaan pikemminkin päinvastoin.

Hauska yksityiskohta - manaus-toimitus Tuomiokirkon rapuilla oli ilmeisesti laiton, sillä maanomistajan lupaa ei ollut haettu eikä myönnetty Tuomioseurakunnalta. Muistaakseni Molarin mielestä 82-vuotiaan io-aktivistin Ludmila Aleksejevan hakkaaminen kuten mielenosoittajien pamputtaminen on sallittua kun mielenosoitus on "laiton". Onneksi Suomi poikkeaa Molarin ihanneyhteiskunnasta - hänenkin hyödykseen.

Jos jollakin lukijalla on aineistoa ja dataa, mielelläni katson että otatte yhteyttä.

Mikael Storsjö
mikael@officehouse.fi

10.9.2010 17:55 agendo2 (nimimerkki)
MIkael Storsjö!
Tulivatko nämä SAFKA:n tyypit todellakin teidän kodin pihapiiriin "retkellään" kameroineen?

11.9.2010 16:08 Mikael Storsjö (nimimerkki)
Tulivat suoraa tietä kohti kotini pihapiiriä, yrittivät sisälle mutta läsnä ollut "vastaanottokomitea" opasti heidät yksityisyyden suojan lainsäädännöstä ja esti yrityksen. Molari yritti tämän jälkeen takakautta pihapiiriimme, mutta hänelle tarjottiin kädestä pitäen opastusta. Koko "Suomenlinnan retki" typistyi lenkiksi kotitaloni korttelin ympäri ....

Heidi Tuominen kyselee yllä: "Siis jos minä olisin Helsingissä kävelyllä ja osuisin bulevaardille ja sitten tahtoisin Suomenlinnaan, johon muuten tahdonkin, niin sitten minua syytettäisiin häiriköinnistä???". No eipä tietenkään - Suomenlinnaan tulee vuosittain yli 800.000 turistia, ja ihan tilastollisesti varmaan muutama sata on käynyt Bulevardilla samana päivänä.

Tilanne on erilainen, jos ilmoitat etukäteen (kuvineen, karttoineen, osoitteineen, nimineen, aikatauluineen) kenen yksityishenkilön yksityisyyttä aiot häiritä, ja sitten vielä toteutat suunnitelmasi - tällöin liityt lainrikkojien joukkoon.

Yksityishenkilöiden osoitteiden julkaiseminen netissä ei ole mikään uusi toimintamalli häiriköinnissä. Ruotsissa ja Tanskassa väkivaltaiset ääriliikkeet (uusnatsit ja antifastit AFA) ovat tällaista harrastaneet vuosia. Nyt tämä toimintamalli näyttää rantautuneen Suomessakin - ev.lut. kirkon kirkkoherran toimesta. Osoitteen julkaisemisen motiivina on aina pelottelu ja häiriköinti ja usein jopa halu lietsoa rikoksiin. Mikäs muu voisikaan olla motiivina. Jos Molari on penkonut esille suojatut henkilötietoni ja kenties suunnittelisi jonain päivänä tehdä visiitin, silloin osoitteeni oikea säilytyspaikka on omassa osoitekirjassaan. Nyt hän ilmeisesti haluaa että muutkin, joilla ei ole tietoa osoitteestani, tulisivat kylään. Aika epäeettistä toiminta, mutta itsepä Molari on tiensä valinnut.

Mikael Storsjö

11.9.2010 11:28 Praha (nimimerkki)
En voi muuta kuin toivoa onnea sinulle näin ulkomailta käsin. Tulet saamaan paljon paskaa niskaasi ja mikä surullisinta, niin tulee saamaan myöskin perheesi. Voimaa teille kaikille.

11.9.2010 13:24 Pauli Saarinen
Kirkkoherra Juha Molari Юха Молaри on laittanut lukuisissa yhteyksissä sähköiseen viestintäverkkoon Mikael Storsjön työ- ja kotisoitteen kuvien kera.

Uskoisin, että Molari on loukannut lakia sananvapauden käyttämisestä joukkoviestinnässä 460/2003. Lain perustelujen mukaan (HE 54/2002) verkkoviestejä ovat myös yleisölle avoimissa keskustelu- tai uutisryhminä suullisesti tai tekstinä esitetyt puheenvuorot.

Lain 3 §:n mukaan yksityisen henkilön pitäessä yllä sähköisen viestintäverkon kotisivua häneen sovelletaan lain kohtia, jotka koskevat:
- Rikoksen tekijän ja osallisen vastuuta (12 §)
- Vahingonkorvausvastuuta (14 §)
- Lähdesuojaa ja oikeutta anonyymiin ilmaisuun (16 §)
- Verkkoviestinnän keskeyttämismääräystä (18 §)
- Toimivaltaista tuomioistuinta (19 §)
- Menettämisseuraamista ja verkkoviestinnän hävittämismääräystä (22 §)
- Syyteoikeudesta (24 §)

11.9.2010 16:45 Mikael Storsjö (nimimerkki)
Video "Help me with Kavkaz Center" on löytynyt. Ohhoh mitä uhkauksia pappiparka laukaisee, ymmärrän että seuraavana päivänä päättäväisyyden raikas iho jo vaihtui sairaaksi jälkiviisauden kalpeudeksi. Heti poistettuaan videon netistä Molari kuitenkin toteutti uhkaamaansa kotirauhan rikkomiset kohtaani, joten kovin syvällistä ei katumus tainnut olla.

10.9.2010 17:39 Vanha demari (nimimerkki)
"Pitänee minunkin siis varmaan tehdä Molarin retkestä ilmoitus poliisille. Sekä minulla että myös lapsillani on turvakielto olemassa, työni takia."

Kaikki myötätuntoni sinulle ja perheellesi, mutta turvakielto tarkoittaa sitä, että maistraatti ei saa luovuttaa osoitetietoja muuta kuin viranomaisille. Jos sinulla sellainen on niin sen perusteella ilmoitus ei menesty, ellei pihalla ole jotenkin muuten häiriköity.

10.9.2010 17:58 Agneta Storsjö (nimimerkki)
Kiitos myötätunnosta. Tiedän kyllä, mitä turvakielto tarkoittaa. Juttu on itse asiassa niin, että Molari on julkaissut tarkan kotiosoitteeni GoogleMapsin kautta kuvineen päivineen. -Molari ja kumppanit ajattelevat ehkä vain mieheni Mikaelin hätyyttämistä, mutta uhreiksi joudumme myös lapseni ja minä. Siitä on kysymys.

10.9.2010 18:18 Heidi Tuominen
Agnetta hyvä! Joutuuko Kavkaz centerin uhreiksi pelkästään Molari ja kumppanit vai myös mahdolliset puolisot ja lapset???

10.9.2010 18:22 agendo2 (nimimerkki)
Myötätuntoa sataa kaikille safkalaisten vainoamille.
On korkea aika, että pappi-Molari joutuu tilille tuhoisasta toiminnastaan.

10.9.2010 18:57 Ukkotuumii (nimimerkki)
Onko Molarille tämä nykyinen avohoito hyväksi?

11.9.2010 13:43 Pauli Saarinen
Jos sanoisin, että tämä nykyinen avohoito ei riitä, olisin heti Juha Molarin Юха Молaри tekemän rikosilmoituksen kohteena. Molarin esikuvan, Johan Bäckmanin Йохан Бекман antaman ohjeen mukaan Suomen antifasistisen komitean (SAFKA) - Антифашистский комитет Финляндии (АКФ) strategiaan kuuluvat blogit, mielenosoitukset ja rikosilmoitukset. Bäckmanin ohjeessa on neljäskin kohta, jota en nyt muista.

10.9.2010 19:20 Agneta Storsjö (nimimerkki)
Hyvä Heidi, en tunne Kavkaz Centeriä, eikä minulla ole mitään tekemistä sen kanssa. Kaikkea hyvää sinulle toivoo Agneta.

10.9.2010 19:43 Heidi Tuominen
Hyvä Agnetta, sinun syyksi ei ole mitään laitettukkaan! Kannattaisi varmaan tutustua miehesi tekemisiin, enemmän kuin Molarin???
Ymmärrän toki pelkosi, vaikkakin Safka, Molari ja Suomi-Kaukasia seura ovatkin ystävällismielisiä...
Ymmärräthän minun huoleni Kavkaz centeristä (joka kuitenkin tunnustaa terroritekoja), ystävieni ja heidän perheidensä puolesta?
Minullakin on pelkoja kun Suomessa toimitaan noin läheisesti terroristi järjestön nimissä. Minullakin on lapsia, osa koulussa ja Kavkaz center on tunnustanut (tai joku siellä) tehneensä koulukaappauksen, jossa kuoli useita viattomia lapsia.
Kyse ei ole leikistä, vaan TODELLISESTA pelosta! Sinulla ei ole tekemistä Kavkaz centterin kanssa, mutta ei myöskään Safka, Molari ja Suomi-Kaukasia ystävyysseuran kanssa.
Molari pyysi usein, että kavkaz center poistaisi häntä ja ystäviään koskevat kirjoitukset sivuiltaan ja lupasi vastapainoksi poistaa omat kirjoituksensa, mutta tämä ei käynyt :(

11.9.2010 13:44 Pauli Saarinen
Kirkkoherra Juha Molarin Юха Молaри lupaus poistaa Kavkaz Centeriä koskevat kirjoitukset oli melkoista teatteria. Tiedät ja Molarikin tietää varsin hyvin, että tieto on jo levinnyt ympäri maailmaa eikä se Molarin blogista poistamalla katoa sähköisestä viestintäverkosta.

11.9.2010 16:30 Mikael Storsjö (nimimerkki)
Back to the facts, hyvä Heidi Tuominen.

Kavkazcenter.com ei ole tappanut yhtäkään ihmistä - ei aikuista eikä lapsia. Uutistoimistona on tällaisista asioista raportoineet - kuten Hesari ja STT muiden mukana.

Toki sivustolla on sympatiat Pohjoiskaukaasian kansojen kanssa, ja taustalla myös vahva islamilainen pohjavire. Tämä kaikki on sallittua, jopa suotavaa uutistoiminnan kentässä, sillä joukkotiedotusvälineiden tehtävä on toteuttta 'Audiatur et altera pars', eli myös toista osapuolta on kuunneltava. Tältä osin Kavkaz Centerin tukeminen on minulle sananvapaustyötä. En osallistu toimituksen työskentelyyn, ja Suomen sananvapauslainsäädännöstä kyllä löytyy selkeät suuntaviivat vastuukysymyksistä jonkin julkaisun sisällöstä. Ruotsissa toimii samankaltainen lainsäädäntö, ja siellä on oikeuskansleri jo useaan otteeseen todennut että Kavkaz Centerin sisällössä ei ole mitään joka rikkoisi Ruotsin lakia. Näitä asioita soisin Heidi Tuomisen tutkivan ennen kuin lähtee hutkimaan ja syyttämään.

Olen pintapuolisesti lukenut Kavkazcenterin jutut Safkalaisista. Eipä tule mieleen yhtäkään uhkausta tms. Käy itse tsekkaamassa, kavkazcenterin sivuilla on ihan hyvät hakufunktiot, ja kerran julkaistut jutut pysyvät sellaisinaan sivuilla kauemmin kuin Molarin blogin jutut..... Toki sivustolla on juttuja Safkalaisten KGB-yhteyksistä, mutta siitähän velikullat ovat itse kertoneet jopa Suomen televisiossa - videot löytyvät helposti Youtubesta. Ja on kavkazcenterissä myös kerrottu erään Safkalaisen aiemmasta osallisuudesta suomalaisen natsin Pekka Siitoimen toimintaan. Asianomaiset saattavat tänään hävetä omaa historiaansa, ymmärrän sen, mutta ulkopuolisten syyllistäminen omista toilauksistaan ei ole kovinkaan reilua.

Mikael Storsjö

11.9.2010 02:19 Pauli Saarinen

11.9.2010 17:26 Heidi Tuominen
Mikael, en pidä sinusta, mutta se ei liene mikään yllätys?! Olen "tsekannut" kaikki kirjoitukset mitä sivuilla on ystävistäni!!KGB:tä ei ole enää olemassakaan! Kannattaisi herätä todellisuuteen!
Sinun rakkaat ystäväsi uhkasivat jopa etsivänsä kaikkien meidän safkalaisten osoitteet ja tappavansa, MINULLA ON LAPSIA!
Onko kukaan koskaan uhannut tappaa SINUA TAI PERHETTÄSI!?

11.9.2010 19:29 Praha (nimimerkki)
No se on tullut jo selväksi, että et pidä MS:stä, etkä erityisesti hänen perheestään, jolla ei ole mitään tekemistä yo. asian kanssa.

Kiinnostaa kuulla missä tai miten sinua (tai safkalaisia) on uhattu?

11.9.2010 19:17 Mikael Storsjö (nimimerkki)
Eikös se ollut Putin, jonka sanansa pitävyyttä ei varmaan sovi epäillä safkalaisten kanssa keskustellessa, joka sanoi että FSB jatkaa KGB:n kunniakkaita perinteitä? Tšeka-NKVD-MVD-KGB-FSB muodostaa katkeamattoman ketjun, jossa jopa pääkonttori Ljubljanka on pysynyt samana nimenmuutosten, haaroittumisten ja yhdistämisten ketjussa. Minun tietääkseni ketään KGB-roistoa ei ole ole viety oikeuteen vastaamaan rikoksistaan ihmiskuntaa vastaan, vaan ura jatkui jouhevasti vaikka käyntikortteja joutui välillä uudistamaan. Venäläisellä Wiesenthalilla olisi työsarkaa!!!
Kun nyt puhumme ystävyydestä Kaukasian kansojen kanssa, mainittakoon että NKVD kahdeksan päivän aikana alkaen 24.2.1944 karkotti lähes 400.000 (!) tsetseeniä Kazakhstaniin ja Itä-siperiaan. Yli kolmasosa (suurin osa oli vanhuksia, naisia ja lapsia) kuoli (lue: tapettiin), joidenkin arvioiden mukaan jopa puolet. Ovatpa FSB:n perinteet kunniakkaat!

Kerro meille kaikille, ihan suorien sitaattien todistusvoimalla, mitä uhkauksia Kavkazcenter on esittänyt. Jos minulta on jäänyt jotain huomaamatta arvostaisin ohjausta.

Enpä juuri usko että "minun rakkaat ystävät" olisivat uhkailleet kerätä ja julkaista ns. Safkalaisten (rekisteröimätön yhdistys) aktiivien nimet ja osoitteet. Joku on saattanut kysellä miltäs arvoisat safkalaiset pitäisivät siitä että he joutuisivat saman kohtelun kohteeksi kuin mitä katsovat voivansa kohdistaa muihin ihmisiin joista "eivät pidä" kuten asian ilmaiset. Ainakin minulla on periaatteena provokaatioista huolimatta olla vaipumatta vastustajieni moraalliselle tasolle, koska silloin minusta tulisi heidän kaltainen, mikä tuntuisi perin epämiellyttävältä. Joten todettakaamme, että osoitteiden julkaisemiset, exkursiot vastustajien työpaikoille ja koteihin on safkalaisten tavaramerkki ja brändi jota emme lähde kyseenalaistamaan.

En todellakaan usko että kukaan "minun rakkaista ystävistä" olisi uhannut tappavansa sinut tai muita safkalaisia. Tässäkin - myönnä valhe tai esitä todiste.

Minulla on lapsia. Minut on uhattu tuhota. Ihan suomalaisten tekemiä uhkauksia. Ei tunnu kivalta, mutta elämänviisautta on kertynyt sen verran jotta ymmärrän että tyhjät tynnyrit kolisevat eniten. Toki asiaan pitää suhtautua asianmukaisella vakavuudella.

Evidenssiä löytyy ja tullee tutkintapyyntöjen ja kanteluiden osana julkisiksi vaikka en lähtisi omassa blogissani kaikkia törkeyksiä julkaisemaan. Uskon oikeusvaltioajatukseen, joten en pidä kovinkaan todennäköisenä että tarttuisin oman käden oikeuteen.

Mikael Storsjö

11.9.2010 20:03 Heidi Tuominen
Putin oli oikeassa. KGB:tä ei enää ole. Nykyään on FSB! Minä pyydän sinua Mikael, poistamaan kaikki uhkaavat tekstit ystävistäni sivuiltasi! Tiedän, ettei Molarin sama vetoamus sinuun tepsinyt, enkä usko että minunkaan vetoamuus tepsii, pakko silti pyytää!
Sivuston ylläpitäjällä tulisi olla myös moraalinen vastuu siitä mitä antaa sivuillaan olla!
Lue blogini, niinkuin olet jo tehnytkin, mutta lue ne antaumuksella tällä kertaa!
Koita ymmärtää, ettei Safka tahdo kenellekkään pahaa! Safka ei suorittele itsemurha pommituksia/ihannoi niitä!
Enempää en kanssasi Saarisen kanssa keskustele! Jos sinulla on asiaa niin ota yhteyttä unetar@wippies.com

11.9.2010 20:36 Mikael Storsjö (nimimerkki)
Luin väitteitäsi, pyysin todisteita. Ihan vaan senkaltaista, että kun väität jollakin sivustolla olevan tappouhkauksia niin kerropa meille muille sitaatein ja linkkeineen.

Toki tiesin etukäteen että asiallista vastausta ei tule. Koska valhe on helppo ilmaista mutta mahdotonta todistaa oikeaksi.

Safka haluaa ihmisille pahaa - valheilla rakennetaan todellisuutta johon lahkolaiset omassa pienessä piirissään uskovat. Kun ulkopuolinen kyseenalaistaa asioita, silloin lähdetään pakoon ja toistetaan valheet.

Minä kyselin tänään Heidiltä todisteita väitteisiinsä. Hän ei osannut vastata. Huomenna tai ylihuomenna toistanee taas perättömät väitteensä. Goebbels kirjoitti aikoinaan teille toimintasuunnitelman - toista valhe kyllin usein niin siitä muodostuu totuus. Ehkä tämä ajattelutapa on kontribuutioita niiden safkalaisten puolelta, jotka aikoinaan marssivat Pekka Siitoimen riveissä.
Olemme kai kuitenkin kaikki nyt sitä mieltä että aiemmat väitteesi uhkailusta sun muusta on vailla perustetta. Tyhjät tynnyrit taas kolisee ....

Mikael Storsjö
Mikael Storsjö

11.9.2010 21:56 Heidi Tuominen
Valheista puheen ollen...
Hieman valheita kavkaz centerin tyyliin: "In the first case, a small Finnish boy Anton Salonen had been abducted by Russians and forcely sent taken for slavery to Russia." " Antonova, who came to Finland with the intention to parasite on money of Finnish taxpayers." Bekman is a favorite "Finnish expert" of the bloody Russian KGB, and can be often seen ob the FSB-controlled Russian television" "international terrorist organization of the FSB Russia" "5 Russian agents: Juha Molari, Leena Hietanen, Risto "Abdullah" Tammi (he was also recently denied entry to Estonia on suspicion of terrorism), Petri Krohn, and Janne Nurmela."
http://www.kavkazcenter.com/eng/content/2010/06/18/12234.shtml
"(FSB) Russia, which recently killed the Polish President and 95 other members of political and military elite of the country during the Second Katyn Massacre." "Tammi was not allowed to enter Estonia because of his ties with Kadyrov, who sends his killers across Europe under orders from the KGB (FSB)."
http://www.kavkazcenter.com/eng/content/2010/06/03/12173.shtml
"Malori, who operates under the cover a "Luteran priest""
http://www.kavkazcenter.com/eng/content/2010/04/10/11833.shtml
"No, he went to Turku in Finland, where he got angry that Finnish authorities try to save a small child from his Finnish father (a violent alcoholic) and his Russian mother (also a violent alcoholic)."
http://www.kavkazcenter.com/eng/content/2010/04/10/11832.shtml
"After the Kavkaz Center exposed possible KGB (FSB) murder plans against an alleged Kavkaz Center sponsor and/or administrator Mikael Storsjo in Finland"
http://www.kavkazcenter.com/eng/content/2010/04/02/11777.shtml

12.9.2010 14:44 Mikael Storsjö (nimimerkki)
Heidi Tuominen: "Valheista puheen ollen..."

Heheh :). Hyvät sitaatit. Mutta missä ovat todisteet uhkauksista likaista troikkaa vastaan, missä on lähteet että sinut olisi uhkailtu? Onko kirjoituksesi luonteeltaan myöntäminen että puhut perättömiä? Todisteet esille, hyvä Heidi, tai myönnä poikkeamisesi totuuden tieltä. Fiksu ihminen tutkii ennen kuin hutkii tai syyttää .....

Mikael Storsjö

11.9.2010 21:58 Pauli Saarinen
Heidi Tuominen, sanot, ettei Suomen antifasistinen komitea (SAFKA) - Антифашистский комитет Финляндии (АКФ)ei tahdo kenellekään pahaa.

Miksi Safka hyväksyy esimerkiksi Tšetšenian pommitukset, ihmisten murhaamisen ja kidutukset ja vaikenee niistä? Kuka tahansa viedään mielivaltaisesti kotoaan tai kadulta, hän katoaa jäljettömiin tai palaa ehkä viikkojen tai vuosien päästä pahoinpideltynä takaisin kotiinsa, jos kotia ei ole pommitettu raunioiksi.

Heidi teki Molarit ja lopetti keskustelun, kun huomasi olevansa alakynnessä.

11.9.2010 22:04 Heidi Tuominen
Safkalla on omat agendansa, eivätkä kaikki voi kaikkiin asioihin keskittyä samalla kertaa. Voin jatkaa saarisenkin kanssa keskustelua muualla kuin tässä blogissa. Sähköpostiosoitteeni löydät yltä.
Safkassa varmaan ei kukaan hyväksy tetsenian pommituksia tai Venäjän itsemurha iskuja, mutta kuten sanoin, jotkut asiat tekee pahaa, vaikka niistä ei kirrjoitakkaan.
Koska sinä et ole näistä blogiisi/puheenvuoroosi kirjoittanut, niin tahdotko heille pahaa???

12.9.2010 14:59 Mikael Storsjö (nimimerkki)
Heidi Tuominen: "Safkalla on omat agendansa, eivätkä kaikki voi kaikkiin asioihin keskittyä samalla kertaa."

Minulla on riittänyt aikaa tuomita esim. Moskovan terroriteot (siis metroisku, vuoden 1999 tappamiset olivat todistetusti FSB:n tekoja).

Miten olisi, hyvä Heidi, jos sinä tuomitset henkilöt jotka ovat viime 15 vuoden aikana tappaneet 260.000 ihmistä, niiden joukossa 42.000 lasta? Aikako ei riitä, vai onko kyse puuttuvasta halusta vaiko kyvyn puutteesta? Tekeekö pahaa "omalle agendalle" kertoa julkisesti että Putin on murhannut ihmisiä?

Ja vielä kansa odottaa sitaatteja joissa kavkazcenter uhkailee safkalaisia, ja tiedot miten sinua ja lapsiasi on uhkailtu. Teepä molarit, mutta pysy lupauksessasi esikuvastasi poiketen.

Mikael Storsjö

12.9.2010 15:46 Heidi Tuominen
Mikael hyvä. Ja sinulla on ne todisteet siitä että Putin on nämä ihmiset tappaneet? Ei tee pahaa omalle agendalle myöntää mitään! Sinä et edes näytä ymmärtävän minun agendaa! Minä koen tärkeäksi Suomen lastensuojelun tilan! Sekä muutkin virheet Suomessa, joita laillisesti tehsään.
Safkan agenda on Vironvenäläisten aseman parantaminen!

jostain syystä vedät meidät kaikki mukaan sairaaseen peliisi! Toki puolustan Molaria, pidän häntä ystävänäni! Tsetseniasta en tiedä tarpeeksi, jotta siitä voisin kanssasi kiistellä.
Ainoat asiat mitä Tsetseniasta tiedän ovat luettavissa wikipediassa:
"Maaliskuussa 2003 järjestettiin peruslain hyväksynyt kansanäänestys, jossa ilmoitettujen tietojen mukaan 95 % kannatti pysymistä osana Venäjää äänestysprosentin ollessa 89,5 %. Äänestys oli luultavasti järjestetty, mutta myös riippumattomien tarkkailijoiden mielipidemittausten mukaan 62 % äänesti ja näistä 91 % kannatti Tšetšenian pysymistä osana Venäjää.[16] Venäjän osaksi jäämisen kannatus sai pontta ilmeisen runsaskätisestä liittovaltion avusta maan infrastruktuurin uudelleenrakentamiseen.[17] Separatistit eivät luonnollisesti hyväksyneet äänestyksen tulosta ja monia äänestyspaikkoja, kuten kouluja tulitettiin.
Vielä elokuussa 2005 Taus Džabrailovin mukaan tasavallassa toimi noin 1 000 kapinallista, joita tuki 100–150 ulkomaalaista taistelijaa.
Tšetšeenien vastarintaliike on ilmeisesti hiipumassa yli 7 000 taistelijan jätettyä aseensa ja palattua siviilielämään. Pääministeri Ramzan Kadyrovin mukaan militanttiryhmiä maaliskuussa 2006 ei enää ollut toiminnassa. Samalla vastarintaliike on radikalisoitunut, ja sen johtoon ovat tulleet kansallista vapautusta ajavien sijaan radikaali-islamistit, joiden tavoitteena on koko Pohjois-Kaukasian kattava islamilainen valtio. Separatistit ovat samalla menettäneet tukensa ja ajautuneet taloudellisiin ongelmiin."
Tämä ei kuulosta niin mairittelevalta sinun agendaasi nähden :(
Itse en ole julkisesti tuominnut Moskovan metroiskuja! En tiedä niistäkään tarpeeksi! Putinista pidän, hänen tekojensa ansiosta! Se miten olen hänet nähnyt, on että hän on tehnyt todella paljon hyvää ja vähentänyt huomattavia määriä Venäjän katulapsia ja nostanut köyhiä suosta! Hän rakentaa ilmaiseksi metsäpalojen uhreille asuntoja! Tätä ei Suomessa ikinä tehtäisi!
Molari kirjoittaa blogissaan että ystäväsi olisivat uhanneet etsiä kaikki safkalaiset käsiinsä ja sitten olivat näyttäneet kuinka kaula katkaistaan (kädellään kurkkunsa läpi). Pidän tätä uhkauksena!
Ehkä olen erittäin herkkänahkainen!? Pystytkö sinä vakuuttamaan minut siitä, että niin minä, kun mainitsemanne (kavkaz centerin) viisi safkalaista ovat perheineen turvassa? Siis kavkaz centerin taholta?
Lue itse wikipedian sitaattini ja mieti sitten miksi koemme asian niin erilailla, miksi kumpainenkin näkee roiston vastapuolessa? Ymmärräthän että loppujen lopuksi agendamme on sama, yritämme auttaa niitä, joiden koemme apuamme tarvitsevan?!

12.9.2010 16:17 Pauli Saarinen
Kiitokset Heidi. Nyt sinulla näytti olleen muiden kiireiden ohella jopa aikaa ottaa kantaa Tšetšenian tilanteeseen - tosin venäläisestä näkökulmasta, mutta kuitenkin. Juha Molari Юха Молaри ja Johan Bäckman Йохан Бекман ovat näistä asioista täysin vaienneet. Heidän mukaansa on olemassa vain terroristeja, joita jahdataan Kaukasiassa.

12.9.2010 16:28 Heidi Tuominen
Saarinen hyvä! Jos luet kommenttini huolella, huomaat etten ottanut siihen kantaa itsekkään vaan kopioin wikipediasta pätkiä. Wikipediassa heitä ei terroristeiksi nimitetä, mutta jos yli 90% kansasta haluaa pysyä osana Venäjää ja nämä 7000 ihmistä ei. Niin pittääkö sitä sitten tehdä itsemurha iskuja ties mihin? Terrorismilta asia kuulostaa minusta... Olen tottunut Suomessa tiettyyn demokraattiseen toimintaan, niin on vaikea ymmärtää, miksi vähemmistön mielipide tulisi ylittää enemmistön mielipiteen.
Eihän Suomessakaan toimita niin, että jos ei olla johonkin tyytyväisiä, niin kaapataan kouluja ja tapetaan lapsia!
NYT OTIN HIUKAN KANTAA ASIAAN!
Ja kyllä minulla on muitakin kiireitä, olen äiti sentään.

12.9.2010 17:53 Mikael Storsjö (nimimerkki)
Ensin teet kunnianloukkausta sisältäviä väitteitä, sitten kerrot ettet oikeastaan tiedä asioista mitään. Ei tuollainen vetele, ei voi piilottautua tietämättömyytensä taakse kun ympäristö kyselee perusteita. Eiköhän tämä suoritus täytä Safkan sisäänpääsykoetta?

Lienemme siis samaa mieltä siitä, että manaajapappia tai muita safkalaisia ei olla uhattu? Kerroit lukeneesi kaikki Kavkazcenterin jutut safkalaisista, ja nyt ilmaiset että näissä kirjoituksissa ei ole löydettävissä mitään uhkauksia. Viittaukset manaajapapin blogiin ei ole uskottava - kyselepä herralta suoraan mihin hän perustaa väitteensä. Ota loukkauksena itseäsi kohtaan kun huomaat papin valehtelevan.

Wikipedia on hyvä tiedonlähde, siitä on hyvä lähteä liikkeelle. Mutta totalitaarisen yhteiskunnan kansanäänestykset eivät mitenkään ilmaise kansan mielipidettä. Vai oletko sitä mieltä että Saddam Husseinin viimeinen kansanäänestys todellakin osoitti että liki 100 % kansasta hyväksyi hänen politiikkansa? Tai Pohjoiskorean 100 % ylittävä ääniprosentti joka on päässyt Guinessin ennätyskirjaan, ilmaiseeko sekin kansan tahtoa? Pohjoisdkaukasian "äänestykset" taas ovat jopa humoristisia. Tarkoitan morbidihuumoria. Esimerkiksi Ingushetiassa äänesti v. 2007 yli 98 % kansasta Putinin puolesta, mutta kohta peräjälkeen kerättiin adressi jossa kohta 50 % kansasta kertoi ettei ollut lainkaan äänestänyt! Tällaisen tiedon välittämiseen tarvitaan Kavkaz Center! Luepa juttua: http://www.kavkazcenter.com/eng/content/2007/12/27/9207.shtml

Älä puhu Tsetsenian tilanteesta ellet tiedä taustoja. Putinin vaalikampanja presidentiksi lienee maailman kallein vaalikampanja - se maksoi noin 50.000 ihmishenkeä. Tavallisia ihmisiä, politiikasta tietämättömiä, merkittävä osa oli lapsia ..... Kunnioitan tuota tekoa yhtä lailla kuin Auschwitzin lahtareiden urotekoja. Safkalaisilla taitaa olla ihmiskäsitys jonka mukaan ihmisiä saa tappaa jos siitä koituu poliittista hyötyä. Siispä Ukrainan Holodomor, Tsetsenian kansan karkotus, Gulag-saaristo, jne. on hyväksyttävissä olevia asioita.

Jos asia on minusta kiinni, silloin ei todellakaan julkaista yhdenkään safkalaisen kotiosoitetta netissä, eikä järjestetä netin kautta safkalaisille kotikäyntejä. Voit luottaa sanaani - tapoihini ei kuulu tehdä molarit. Emme lähde kopioimaan menettelytapojanne, koska emme halua vaipua teidän moraaliselle ja eettiselle tasolle. Olette siis turvassa.

Olenko itse turvassa, sitä poliisi pohtii parhaillaan. Enkä pidä epätodennäköisenä että toimintanne minua kohtaan täyttäisi usean rikosnimikkeen tunnusmerkit. Mutta vastaavaan en itse ryhdy - uskon näes oikeusvaltioperiaatteeseen. En lähesty lapsiasi, vaikka Molari on omia lapsiani häirinnyt.

Kilpailemme ikään kuin eri sarjoissa.

Vieläpä Heidi, ettei totuus unohtuisi - missä sinut on uhkailtu? Kerro! Viittaaminen manaajapapin blogin häneen kohdistuvien uhkausten osalta ei oikein kelpaa, kerroithan lukeneesi kaikki Kavkazcenterin jutut joihin perustit väitettäsi.

Mikael Storsjö

12.9.2010 18:20 Heidi Tuominen
Nyt sinä Mikael koetat ehdoin tahdoin hämmentää minua!!! Viitaukset papin sanaan ovat uskottavia! Molari ei ehdoin tahdoin valehtele!! Uskon Molarin sanaan tässä asiassa! Siis siinä, että Venäjän ystävien henkeä on uhattu!

Mielestäni en missään vaiheessa viitannut että Kavkaz centerin sivuilla on muuta kuin valheita ja siellä esillä olo on erittäin pelottavaa, kun ottaa huomioon sen propagandastisen tason! Sivujen luonne ja tappamisen ylistäminen saa kenen tahansa pelkäämään henkensä puolesta, vaikka siellä ei suoria tappo uhkauksia olisikaan!

En puhu tsetsenien tilanteesta todellakaan mielelläni, koska en tilanteeseen ole tarpeeksi tutustunut, kuten huomaat. Sen sijaan olen vieraillut kavkaz centerin sivuilla usein ja voin erittäin pahoin! Sivut ovat niin täynnä propagandaa! Siellä tehdään kärpäsestä härkänen ja ihaillaan itsemurhapommittajia!
Kenenkään kunniaa en ole väitteilläni voinut loukata! Jokaisesta asiasta olen oman mielipiteen sanonut, niillä tiedoilla mitkä minulla on!

En todellakaan voi uskoa sinua siinä että väität Molarin uhanneen lapsiasi! Voitko mitenkään todistaa väitettäsi?

Toki haluasin uskoa sinua! Toki haluaisin uskoa että taistelet oikean asian puolesta! Enkä vain sano näin, vaan todella ajattelen! Tällä hetkellä, kun olet vain osin julkisuudessa ja ajat tätä asiaasi vain sananvapauden puolesta, en voi uskoa sinua!

Toki muutan kantani, jos todisteita annat! Kuitenkin tarkoitan todellisia todisteita, en vain sanaa! Anna näyttöä että Safka/Molari on uhannut sinua tai perhettäsi vahingoittaa, muuten kuin oikeusteitse???

Olen lukenut varmaankin kaikki Molarin/safkan blogit ja vasta tässä, Saarisen blogissa sain tietää, että sinulla on perhe!!! Se ei siis selvinnyt mielestäni Molarin blogista!

Miksi koet niin vaikeaksi sopia näitä asioita? Jos Molaria+muita häiritsee heidän nimensä kavkaz centerin sivulla (ja sivun luonteen tuntien pelottaa henkensä ja perheidensä hengen puolesta), niin miksi et voi nimiä sieltä poistaa? Varsinkin jos vastapainoksi sinun nimesi poistetaan safkan/Molarin sivuilta?

Wikipediasta saa paljon tietoa, toki myönnän, että asiaan tutustuminen muuta kautta olisi suotavaa, mutta minulla ei ole tähän asiaan muita lähteitä mistä asiaan tutustuisin! Uskon, että puolueettomat tarkkailijat todella äänet laskivat! Ihmismieli on mutkikas!

Jos sinulla on näyttää faktaa, muuten kuin kavkaz centerin kautta, niin mietin todellakin asiaa uudestaan!

Tällä hetkellä väitteesi kuulostaa täydeltä utopialta! Että yli 90% ihmisistä on eriä mieltä kuin sinä ja asuvat vielä siellä!

11.9.2010 22:21 Pauli Saarinen
Koska Heidi ei tunne Tšetšenian tilannetta muuten kuin Venäjän johdon propagandan näkökulmasta, lienee syytä ottaa tähänkin pieni katkelma kirjasta: Åsne Seierstad, Groznyn enkelit, WSOY, 2008.

”Iznaur katosi vuonna 2000 ja tuli takaisin vuonna 2007. Hän kantaa vammojaan lopun ikänsä.
Hänen toisen olkapäähänsä hakattiin naula. Kantaa myöten. Vasaralla.
Hänen rintaansa porattiin lyijykynä. Lyijy on rinnassa vieläkin.
Hänen rinnastaan nypittiin lihaa pihdeillä. Syvät kuopat ovat jäljellä.
- Venäläiset, jotta saisivat minut puhumaan.

Hän on tärkeä todistaja venäläistä luutnanttia Sergei Lapinia vastaan. Kadetin nimellä tunnettu mies kuului Venäjän ”terrorismin vastaisiin” joukkoihin nimikkeellä ”toimeenpaneva virkailija taistelussa terrorismia ja järjestäytynyttä rikollisuutta vastaan”.

Kun yksi hänen uhreistaan vakuutti syyttömyyttään ja pyysi tavata asianajajaa, uhrin korvaan ja sormeen kiinnitettiin sähköjohdot, joiden toinen pää yhdistettiin puhelimen numerolevyyn. Kun levyä kierrettiin, virta kytkeytyi. Menetelmästä käytettiin nimeä zvonok advokatu – puhelu asianajajalle.”

Tällaisia ystäviä siis Safka ja kirkkoherra Molari haluavat Kaukasukselta.

11.9.2010 22:38 Pauli Saarinen
Heidi Tuominen sanoo kommentissaan 11.9.2010 22:04:
"Safkalla on omat agendansa, eivätkä kaikki voi kaikkiin asioihin keskittyä samalla kertaa."

Heidi tarkoittaa sitä, että kun Safka paheksuu teksteissään erittäin voimakkaasti hävitetyistä kodeistaan pakenemaan joutuneita "terroristeja" Safka ei voi samalla kertaa keskittyä näiden kotien hävittäjien ja perheiden murhaajien arvosteluun.

Safkan agendaan varmaan liittyy se, että nyky-Venäjän johdon propagandan mukaan mitään toista Tšetšenian sotaa ei oikeastaan ole ollutkaan. Siellä vain jahdataan terroristeja.

Heidi sanoi, että voin jatkaa hänen kanssaan keskustelua sähköpostilla. Minulla ei kuitenkaan ole hänelle mitään henkilökohtaista asiaa. Haluan näistä asioista nimenomaan julkista keskustelua.

11.9.2010 20:08 Kalevan kaiku (nimimerkki)
Suomi-Kaukasia ystävyysseuran sihteeri on ollut viime päivinä erityisen huolestunut siitä, että viranomaiset ovat hänen mukaansa kiinnostuneet hänen tekemisistään. Haluaisin lohduttaa häntä erään vaatimattoman, syvästi nöyrän kyläpapin sanoin: "Viranomaisia ei tarvitse pelätä sen enempää Suomessa kuin Venäjälläkään, kun elää laillisesti ja omatunto on puhdas."

11.9.2010 22:29 Asioista perillä oleva taho (nimimerkki)
"Valheista puheen ollen..."
Eli et osaa antaa yhtäkään esimerkkiä siitä, miten jotain "safkalaisia" on uhattu Kavkazin sivuilla uhattu tappaa? Miksi en ole yllättynyt?

11.9.2010 22:56 Heidi Tuominen
Valheista oli kyse. Tappamis uhkauksia tuli Suomenlinnassa. Katso vaikkapa Molarin blogi

12.9.2010 00:45 Pauli Saarinen
Kirkkoherra Juha Molarin Юха Молaри blogin videot olivat niin sekavia, että ei niistä kukaan mitään tolkkua saanut. Kirkkoherran teksteistä ei kannata piitata, koska hän ei erota valhetta ja totuutta toisistaan. Häneltä tulee mitä tahansa tarinaa, kunhan se on fundamentalistisen putinismin mukaista.

12.9.2010 15:21 Mikael Storsjö (nimimerkki)
No, eipäs molari ole mikään totuuden torvi. Kerropa täsmällisesti missä ja kenen taholta on esitetty uhkauksia. Vaihtoehtoisesti - vaikene! Varmaan liikaa toivottua että myöntäisit puhuneesi perättömiä, mikä tosin on kirkkaasti ilmennyt tämän blogin lukijoille.

Mikael Storsjö

12.9.2010 12:12 Kainulainen (nimimerkki)
Luin Molarin blogia. Tilanne on kääntynyt täysin. Pappi ilmaisee pettymyksensä FSB:hen joka ei pyynnöistä huolimatta ole vastannut hänen ilmiantoihinsa. Nyt hän epäilee, ettei koskaan enää menee koko Venäjälle. Hänelle on nimittäin selvinnyt, että Storsjö onkin FSB:n agentti. Vitsin vääntäjänä kirkkoherrassa on selvä anarkisti. Tämä kaikki sen jälkeen, kun Manaaja muutama päivä sitten vannoi, ettei kirjoita mitään kahteen viikkoon. Minkä jälkeen hän kirjoittanut ehkä enemmän kuin koskaan. Kuka hullu nyt julkisuudesta pois olisi - edes yksinäisenä, itkevänä ja vainottuna?

12.9.2010 14:36 Pauli Saarinen
Manaajakirkkoherra Juha Molari Юха Молaри kirjoitti blogissaan, että "olen nyt poissa blogini äärestä pari viikkoa, koska muita kiireitä on niin paljon".

Hetken päästä tuli uusi blogi, jossa oli sama teksti ja sitten seuraava. Sen jälkeen teksti muuttui muotoon "olen ehkä poissa blogini äärestä pari viikkoa, koska muita kiireitä on niin paljon" ja lopuksi teksti katosi kokonaan. Kirjoittelu jatkuu tahtiin kolme blogia päivässä.

Manaajakirkkoherra Molari sanoi myös lopettavansa blogini kommentoinnin, koska hänellä on tärkeämpää tehtävää. Tapansa mukaan hän on jo poikennut tästäkin ilmoituksestaan ja kommentoi 11.09.2010 omassa blogissaan tämän blogin keskustelupalstalla olevaa kommenttia.

Onhan manaajakirkkoherralla toki vaikeata, kun poliisi ei auta eikä suojelupoliisi auta eikä edes Venäjän turvallisuuspalvelu FSB auta. Viron turvallisuuspalvelu KaPo:lta hän ei liene vielä kysynyt.

Elin jo toivossa, että manaajakirkkoherra lopettaisi kirjoittamisen ja menisi Venäjälle, mutta kaikki on taas kääntynyt päälaelleen. Molarin kommentointi alkaa eläkeläiselle jo käydä työstä. Jatkan kuitenkin ainakin siihen asti kunnes "liperit lentävät" ja siihen ei mene enää pitkää aikaa.

12.9.2010 15:07 Mikael Storsjö (nimimerkki)
"Nyt hän epäilee, ettei koskaan enää menee koko Venäjälle. Hänelle on nimittäin selvinnyt, että Storsjö onkin FSB:n agentti."
Hassua! :))) Olenko jo toteuttanut sen minkä Molari tavoittaa? :)
Mikael Storsjö

12.9.2010 15:12 agendo2 (nimimerkki)
Kun odottelemme muutaman minuutin, pappi-Molarin ehdoton vaikenemislupaus on taas ohi. FSB:n vastaamattomuus hänelle, johonka hänellä ei pitänyt olla mitään kytkyjä, vei hänen uskonsa putinismiin.

Kun papilta menee usko, se on kova paikka.

12.9.2010 16:29 Pauli Saarinen
Tämä on vain taloustoimittajakirkkoherra Juha Molarin Юха Молaри normaalia uhmaa eikä kestä kauan. Hän ei ole saanut heti vastakaikua vaatimuksilleen tai toiveilleen ja hänen pitää hiukan kiukutella.

Aikaisemmin "turvallisuuspalvelu FSB:n ystävä" Molari uhitteli sillä, että hän ei kirjoita enää politiikasta ellei saa siitä korvausta (ruplia tai euroja). Mitään muutosta kirkkoherran kirjoitteluun ei tapahtunut tämän jälkeen, joten euro- tai ruplarajoitus ilmeisesti järjestyi.

12.9.2010 15:17 agendo2 (nimimerkki)
Entäs jos Molarin silmät aukenevat näkemään kokonaan, millaisessa väärässä sokeassa "uskossa" putinismiin hän on ollut? Silloin hän hylkää SAFKAN. Entäpä sen jälkeen?

12.9.2010 16:34 Pauli Saarinen
Ei fundamentalistiselle putinistille, manaajakirkkoherra Juha Molarille Юха Молaри voi sellaista tapahtua. Putin on hänen jumalansa.

12.9.2010 17:17 agendo2 (nimimerkki)
Niin, ehkä jää haaveeksi, että pappi-Molari havahtuisi näkemään tilansa uskossaan putinismiin, vaikka itse FSB on antanut hänelle "pakit".

12.9.2010 15:23 agendo2 (nimimerkki)
Mitä kohudosentti tuumaa pappi-Molarin tilanteesta? Eikö hän auta ystäväänsä, joka on ollut hänen propagandansa aktiivisin, suorastaan Bäckmanin oikea käsi?

12.9.2010 16:40 Pauli Saarinen
Ei Johan Bäckmanin Йохан Бекман strategiaan kuulu ystävien auttaminen. Kun pappi on tehnyt tehtävänsä, pappi saa mennä. Tärkeintä olisi saada Venäjän television pääuutisissa levitettävää propagandaa varten Suomen antifasistiselle komitealle (SAFKA) - Антифашистский комитет Финляндии (АКФ) marttyyri, jota voitaisiin väittää vainotun "venäjämielisyytensä" vuoksi.

12.9.2010 17:04 Heidi Tuominen
Propagandaa on pakko pistää joka väliin? Bäckman auttaa ystäviään, niin paljon kuin voi!

12.9.2010 17:19 Pauli Saarinen
Voi niitä, jotka joutuvat Johan Bäckmanin Йохан Бекман auttamiksi. Hänen avustaan ei koskaan hyvä seuraa.

12.9.2010 17:24 agendo2 (nimimerkki)
Molari sanoo, ettei enää suostu astumaan jalallaan Venäjälle. FSB kun ei ole hänen rukouksistaan sen puolesta huolimatta edes vastannut hänen avunpyyntöönsä. Alkaako pappi olla jo täysin hyödytön rukkanen Bäckmanille?

12.9.2010 17:20 Heidi Tuominen
Saarinen: kaikki apu ei varmasti kantaudu korviisi!

12.9.2010 17:31 agendo2 (nimimerkki)
Bäckmanin avustettaville tuppaa käymään näin: heistä tulee kohudosentin uhreja - mitä enemmän hän "avustaa", sitä huonommaksi uhrin tila käy.
Mistähän johtuu, ettei apu ole siunauksellista?

12.9.2010 17:55 Pauli Saarinen
Ei kaikki apu kantaudu korviini. Ne ohjeet, käskyt ja määräykset, joita Johan Bäckman Йохан Бекман jakaa alaisilleen eivät tule korviini. En tiedä, millaisen blogin hän käskee kirjoittamaan, millaisen mielenosoituksen järjestämään tai millaisen rikosilmoituksen tekemään.

En myöskään tiedä, onko Bäckman käskenyt Safkalaiset julkaisemaan hänen tekstejään omissa nimissään vai ovatko henkilöt vain oma-aloitteisesti päättäneet kopioida tekstejä nimiinsä.

12.9.2010 17:50 agendo2 (nimimerkki)
Entäs jos tapahtuisi sellainen ihme, että pappi-Molari oikeasti havahtuisi huomaamaan sokean harharetkensä putinismin puolesta?

Sen jälkeen hänellä vasta olisikin paljon "profeetallisia ilmoituksia".

Mutta entäs liperien kohtalo?

12.9.2010 18:16 Pauli Saarinen
Ei fundamentalistiselle putinistille voi tapahtua sellaista ihmettä ellei hän tule uskoon ja kadu vilpittömästi kaikkia pahoja tekojaan.

Fundamentalismille on tunnusomaista kirjaimellisesti tulkittujen "uskonkappaleiden" ehdoton noudattaminen. Fundamentalismia katsotaan olevan monenlaista, muun muassa uskonnollista, poliittista ja aatteellista.

Jos kuitenkin tapahtuisi ihme, että kirkkoherra luopuisi putinismista, Safkalla olisi tavattomasti ihmettelemistä "profeetallisissa ilmoituksissa".

Minusta tuntuu, että lipereitä ei pelasta edes katumus. Kirkkoherra on kylvänyt niin paljon valhetta ja vihaa ja Suomen evankelis-luterilaisen kirkon vastaisuutta, että edes tuomiokapitulin anteeksianto ei pelasta.

12.9.2010 18:11 Agneta Storsjö (nimimerkki)
Iltapäivän ratoksi olen seurannut tämän blogin kommentteja.

Näyttää ilmeiseltä että osallistujat ovat kahta kastia - toiset tietää ja osaa perustella kun toiset viittaavat herjojensa kesken että eivät tiedä asioista juuri mitään.

Muha Jolarin kommentteja kaipaan - kerrottakoon esimerkiksi yhteydenotoista lapsiini. Haluan että jätät lapseni rauhaan!

Heidille - lastensuojeluasioista tiedän kohtalaisen paljon, olenpa tehnyt työtä tällä saralla yli kymmenen vuotta. Touhujanne seuratessa ja analysoitaessa on ollut paljon hyötyä myös monivuotisesta työskentelystäni psykiatrian saralla.

Syysterveiset,
Agneta (yhdellä t-kirjaimella)

12.9.2010 18:27 Pauli Saarinen
Kirkkoherra Juha Molari Юха Молaри on ilmoittanut, ettei kommentoi blogejani, koska hänellä on tärkeämpää tekemistä parempien ihmisten seurassa. Kuten nuo hänen kirjoittamattomuuslupauksensakin tämä kestää muutaman päivän tai ehkä korkeintaan kuukauden. Minäkin kaipaan Molarin kommentteja, mutta hän katoaa aina silloin, kun hänen asia-argumenttinsa eivät riitä.

12.9.2010 18:36 Heidi Tuominen
Agneta Storsjö: Todellakin, uskon että viitaat minuun, kun sanot etteivät tiedä asioista juuri mitään. Tiedän joistain asioista jotain, toisista en mitään. Niin varmasti on useimmilla ihmisillä. Ethän sinäkään omien sanojesi mukaan tiedä mitään kavkaz centeristä! Siltikin asiaa kommentoit!

Hienoa että tiedät jotain lastensuojelusta! Hienoa, että olet työskennellyt missä oletkin työskennellyt.
Ja koska psykiatrian puolella olet työskennellyt, niin varmasti myöskin tiedät, ettei aatteiden ansiosta ketään voi niputtaa yhteen! Ja analysoimiseen, henkilöiden tai toiminnan, tarvitaan muutakin kuin netin lukemista ;) Yleensä oikeaan analyysiin päädytään vasta henkilön tapojen ja taustojen tarkalla tuntemisella, sekä henkilökohtaisilla haastatteluilla!

Lastensuojelun saralla työskennellessäsi huomasit varmaan turhat hoidolliset huostaanotot!? Varsinkin neurologisesti sairaiden lasten? Tämähän ei todellakaan kuulu blogiin, mutta pakko oli kysyä kuitenkin!

Minulla ei oikeastaan ole sinuakaan vastaan mitään!!! Mutta psykiatrisen puolella työskennellessäsi varmasti panit merkille, että jos itse on hyökkäävä, saa hyökkäävän vastaanoton. Tämä johtuu alitajunnan työskentelystä! Ystävällisyydellä saa paljon enemmän aikaan!

Todellakin toivon nyt että valehtelet väittäessäsi Molarin yhteydenotosta lapsiisi!!! Sitä en voisi misään nimessä hyväksyä! Tosin riippuu tietysti minkä sortin yhteydenotto on ollut. Jos on moikannut käydessään Suomenlinnassa????

12.9.2010 19:16 Pauli Saarinen
Heidi Tuominen 12.9.2010 18:20

Heidi: ”Viitaukset papin sanaan ovat uskottavia! Molari ei ehdoin tahdoin valehtele!! Uskon Molarin sanaan tässä asiassa! Siis siinä, että Venäjän ystävien henkeä on uhattu!”

Minulla on sellainen tunne, että Heidin uskoo on niin vahva, että hän uskoo manaajakirkkoherra Juha Molarin Юха Молaри sanaan kaikissa asioissa.

Heidi, katso vaikka Molarin vanhoja blogeja, joissa hän välittää Venäjän mediaan tietoa siitä, miten Espoon tuomiokapituli vainoaa vaatimatonta ja syrjään vetäytyvää kyläpappia hänen venäjämielisyytensä vuoksi.

Kun tuomiokapitulin kirjallinen varoitus annettiin 10.6.2010, siinä ei ollut sanaakaan Venäjästä. Se oli kirkkoherralle suunnaton pettymys.

Kirkkoherra Molari kertoo, että hänellä ei ole mitään suhteita Venäjän mediaan ja siitä huolimatta yhdessä hänen blogissaan on toistasataa lehtileikettä, jossa kerrotaan vainosta venäjämielisyyden vuoksi.

12.9.2010 22:31 Kalevi Kantele (nimimerkki)
Laskin uteliaisuuttani lehtileikkeiden määrän. Niitä oli 163.

12.9.2010 23:40 Pauli Saarinen
Minä laskin joskus kauan sitten yli 130, mutta niitä on tullut paljon lisää.

12.9.2010 22:45 Kalevan kaiku (nimimerkki)
Papin sivuilla tapahtuu aina! Nyt hänelle on nähtävästi luvattu apua. Ehkäpä ihan pain taivaasta.

Pettymyspurkaus -blogi on kadonnut, ja tilalle on tullut teksti:
"I am very sorry!
Olen pahoillani ja pyydän anteeksi!

Ei pitäisi uskoa kaikkia tarinoita, joita minulle kerrotaan. Nyt olen ollut liian yksin ongelmani kanssa. Ehkä siksi kuulen epätoivoisesti kaikki puheet. Selittämättä paras: olen ollut väärässä ja pahoillani, kun olen moittinut valtiollisia viranomaisia."

13.9.2010 00:11 Pauli Saarinen
Ilmeisesti ”Putinin ja FSB:n ystävälle”, taloustoimittajakirkkoherra Juha Molarille Юха Молaри on luvattu apua idästä, koska hän pyytelee anteeksi.

Molarin blogistaan poistama teksti:
I am very disappointed with the activities of Kavkaz Center, the Russian security service (FSB), the Finnish security police (SUPO) and Mikael Storsjö

I was anxious because the Kavkaz Center website published several bad lies against me. Even my friends have been victims of these insults. I asked help from the Finnish police and Finnish security police. I have written to Kavkaz Center's editor, too. I have written to Mikael Storsjö that he could help me. I have written to the Russian security service (FSB), so that they would give more information about the matter. Only Mikael Storsjö has responded, but with indifference. Nobody is interested to help me. That is the reason, why I have worked and studied these issues with passionate, but my skills are too low.

In Friday and Saturday, I received instructions and tips. One person from Azerbaijan and other from Russia said straight to me that my battle would be futile and unnecessary! Moreover they told me it kindly, but I am very angry and upset to keep this information in secret. These individuals indicated that the FSB would not help me, because Mikael Storsjö actually works for them! Of course, his public image is to fight against Russia, but in reality, Storsjö is our time “Max Otto von Stirlitz” (Russian:
Штирлиц). The woman told me that Storsjö uses another phone card for international callings, because FSB can hear all these callings and find connections. Storsjö would have also the other computer and internet-connection for these special foreign relations. FSB has completely control over these connections.

Now I am very angry, that I must be so alone with my difficulties. I haven’t any important relationships. Therefore I will stop NOW PERFECTLY my fight with Kavkaz Center, but I don’t any more write positive things for the Security Services, too. Now I recognized that they are too strong institutions and factors, who are against me. Maybe I will stop traveling in Russia, too, because Storsjö perhaps has friends who work on both sides of the front lines against terrorism. This woman from Azerbaijan and the intelligent man from Russia Federation made me afraid.

13.9.2010 00:48 agendo2 (nimimerkki)
Molari: "This woman from Azerbaijan and the intelligent man from Russia Federation made me afraid."

Jospa kohudosentti on rientänyt vakuuttamaan, ettei pidä uskoa naisen ja älykkään miehen tietoja.
Tarkoittiko anteeksipyyntö, että FSB on Molarille taas putinismin nuhteeton turvallisuusjärjestö, jonka luotettavuutta ei papin pidä epäillä?

13.9.2010 09:12 Pauli Saarinen
agendo2 13.9.2010 00:48
”Tarkoittiko anteeksipyyntö, että FSB on Molarille taas putinismin nuhteeton turvallisuusjärjestö, jonka luotettavuutta ei papin pidä epäillä?”

Ei ”Putinin ja FSB:n ystävä”, kirkkoherra Juha Molari Юха Молaри Suomen viranomaisilta anteeksi pyytänyt, koska siinä tapauksessa hän olisi kyllä maininnut, että nyt poliisi, SUPO, tms. on luvannut auttaa häntä.

12.9.2010 23:09 Rane (nimimerkki)
Molari on sitten mennyt poseeraamaan Kodin, uskonnon ja isänmaan puolesta -muistomerkin viereen ikään kuin hän olisi omissa puheissaan ja teoissaan kunnioittanut suomalaisia veteraaneja. Patsastelu sotiemme veteraanien muistomerkin vieressä on loukkaus suomalaisia sotaveteraaneja kohtaan, koska Molari on useasti ylistänyt venäläisten partisaanien suorittamia suomalaisten siviilien, vauvojen, lasten, naisten ja vanhusten raiskauksia ja raakoja murhia.

Teennäinen patsastelu on irvokasta. Molarin teot ovat sen sijaan puhuneet puolestaan: venäläisen kiihkonationalismin lähettiläänä hän on käynyt jatkuvaa vihakampanjaa suomalaisia ja virolaisia vastaan ja on osaltaan lisännyt venäläisvihaa Suomessa; tämä seikka tulisi Molarin venäläisystävien tiedostaa.

Mikael Storsjölle ja hänen perheelleen tsemppiä. Toivottavasti MS tekee Molarin häirinnästä rikosilmoituksen.

PS. Molarin: "I am very sorry!" ja "Olen pahoillani ja pyydän anteeksi!" -lausuntoja ei kyllä kannata umpikieron ihmisen sanomana noteerata mitenkään.

13.9.2010 00:26 Pauli Saarinen
Kirkkoherra Juha Molarin Юха Молaри kunnioitus suomalaisia veteraaneja ja sankarivainajia kohtaan on ollut varsin vähäinen. Kuva on vanha. Se saattaa olla siitä blogista, jossa Molari kertoi pitäneensä "kirkkokäsikirjan mukaisen" puheen haudoilla. Tuo maininta "kirkkokäsikirjan mukainen" on paljon puhuva.

Patsastelu muistomerkillä on todella irvokasta, mutta se on samaa tasoa kuin Molarin useimmat kirjoituksetkin.

"I am very sorry" oli "Putinin ja FSB:n ystävän" anteeksipyyntö. Ilmeisesti hänelle on luvattu apua idästä. Tällainen anteeksipyyntö on noteerattava.

13.9.2010 00:36 Pauli Saarinen
Europarlamentaarikko Heidi Hautala sanoi aikoinaan kirjassaan, että hän ei suo Johan Bäckmanille sitä kunniaa, että tekisi hänestä rikosilmoituksen. Juha Molarista hän ei maininnut mitään. Molarin kirjoitusten jälkeen olisi syytä harkita asiaa.

13.9.2010 01:02 agendo2 (nimimerkki)
Heidi Hautalan aktiivisuus pappi-Molarin puheiden suhteen voisi olla avuksi. Samalla se voisi jouduttaa Pauli Saarisen pitkäksi venähtänyttä työsarkaa.

13.9.2010 10:20 Pauli Saarinen
agendo2 13.9.2010 01:02
”Heidi Hautalan aktiivisuus pappi-Molarin puheiden suhteen voisi olla avuksi.”

Poliitikot ovat haluttomia puuttumaan kunnianloukkausasioihin, koska oikeuskäsittely venyy helposti vuosia kestäväksi ja media repostelee asiaa kaiken aikaa. Entisellä pääministeri Vanhasella on huonoja kokemuksia asiasta.

Juha Molarista, Johan Bäckmanista ja Suomen antifasistisesta komiteasta voisi tehdä tutkintapyynnön moni muukin poliitikko. Esimerkiksi ulkoministeri Alexander Stubb on jatkuvien hyökkäysten kohteena.

Safkan menettely perustuukin paljon luottamukseen, että kukaan ei ryhdy oikeustoimiin. Kokeillaan tarkoituksella suomalaisen sananvapauden rajoja internetissä. Jos kukaan ei puutu asiaan, niin kunniaa loukkaavien ja herjaavien kirjoitusten määrä lisääntyy. Jos joku puuttuu asiaan, pyydetään anteeksi ja usein selvitään sillä.

Yksilön oikeusturvaa parantaisi, jos yksityiselämää loukkaavan tiedon välttäminen tai törkeä kunnianloukkaus eivät olisi kaikissa tapauksissa asianomistajarikoksia.

Lainsäätäjän pitäisi puuttua myös jatkuvan, perättömän ja Suomen valtion mainetta loukkaavan tiedon välittämiseen vieraan valtion viestimissä.

Johan Bäckman esiintyy jatkuvasti Venäjän television pääuutislähetyksessä ”professorina” ja ”Suomi-asiantuntijana” esittäen perätöntä tietoa Suomen viranomaisista. Asiantuntijoiden mukaan ”professori” Bäckman saa halutessaan puheenvuoron uutislähetyksessä muutaman tunnin varoitusajalla.

Kirkkoherra Juha Molari on väittänyt Venäjän mediassa erittäin laajasti perätöntä tietoa vaatimattomasta pikkukylän papista, jota Espoon tuomiokapituli vainoaa hänen venäjämielisyytensä vuoksi.

Sananvapauden kannalta kyseenalainen on myös Safkan blogissa julkaistu kuva tasavallan presidentistä luodinreikä otsassa ja poliitikoista julkaistut monet muut kuvat. Heidi Hautala on ollut erityisesti Safkan kuvien kohteena.

13.9.2010 11:51 Jukka Remes (nimimerkki)
Aiemmassa kommentissani sanoin, ettei minulla ole kantaa siihen, miten kirkkoherra Molarin viran suhteen pitäisi menetellä. Lienee kuitenkin selvää, ettei kovin moni työnantaja seuraisi tyynen rauhallisena sivusta, kun työntekijänsä seikkailee pitkin Helsingin katuja ja sen jälkeen lupaa lopettaa tai keskeyttää kirjoittelemisen äityen heti kahta pahempaan bloggailuun. Normaali työnantaja huolestuisi myös siitä, että työntekijänsä heristelee ja manailee joka suuntaan ja seuraavassa hetkessä esittää epämääräisiä anteeksipyyntöjä sekä esittelee erilaisia pelkotilojaan. Molari ei todellakaan näytä kokevan tehtäväkseen hoitaa Pohjan seurakunnan kirkkoherran virkaa, vaan hän on omistautunut koko sydämellään aivan muille asioille, asioille, joista hän ei aina itsekään ole selvillä, mutta jotka hänelle syötetään. Tällaisista seikoista normaali työnantaja olisi huolestunut.

Rikosilmoitukset ja tutkintapyynnöt kannattaisi varmaan jo unohtaa, minusta tuomioistuinlaitos on turhan arvovaltainen taho Molarin tai Bäckmanin harjoittaman mutapainin arviointiin.

13.9.2010 19:25 Jukka Remes (nimimerkki)
Täytyy hieman jatkaa käsittelemästäni aiheesta: huomasin, että kirkkoherra Molari ehdottaa nyt myös voiton päivän (9.5.) lisäämistä "valtiokirkolliseen juhlakalenteriin". Pohjan seurakuntaväki kokoontuisi ilmeisesti silloin sankoin joukoin veisaamaan "Jumala ompi linnamme" - virttä. Koska Molari ei juo eikä polta ja kaiken lisäksi urheilee hän mielestään on isänmaallinen mies.

Sananvapaudella on sellainenkin raja, ettei ole pakko päästää ilmoille kaikkea, mikä mieleen juolahtaa. Samalla tulee ottaa huomioon, ettei tieten tahtoen loukkaa ehdotuksillaan seurakuntalaisten tunteita. Molari ilmoitti pari päivää sitten vetäytyvänsä joksikin aikaa hiljaisuuteen, mutta sen jälkeen näyttää mopo karanneen lopullisesti käsistä.

13.9.2010 20:21 Praha (nimimerkki)
Huomiota herättävää on Molarin KGB/FSB-kavereiden syvä hiljaisuus koko Molarin ja Tammen MS/KC-sekoilusta. Siis ainoa joka on sanonut jotakin on toinen mukana ollut, eli Tammi. Tankki-Hietanen ei ole uhannut lähettää tankkeja Bulevardille, Lievemaa ei ole pauhannut Pohjois-Korean kostolla, muista sekopäistä puhumattakaan. Ja varsinainen sylttytehdas Bäckmann on teillä tietämättömillä. Onkohan tämä vain tyyntä myrskyn edellä?

15.9.2010 03:56 Marja Saraskari
Mua hymyilyttää Bäckmanin = Heidi Tuomisen englanninoppi.
I talk you = minä puhun sinusta.
Rakenne taisi olla Do you like to tell the photos.
Järjetön lause.
Bäckman siinä, Heidi siis, selittää, että valokuvista. Ettei ole opiskeltu englantia tarpeeksi. Suositellaan oppikirjoja.
Hän mestaroi, että kun on opittu englantia tarpeeksi, kaikki käy selväksi.
Pirulaut' eivät syntyperäiset englantilaiset jätä prepositiota pois!
Koko British Commonwealth of Nations, included whatsoever, pitäisi mennä Heidin englanninkurssille. Bäckman osaa.
Taisi kyllä olla Molari, joka tämän molautti.

17.9.2010 21:38 Tynkä-Karjalan Antti (nimimerkki)
"According to a Finnish newspaper Kotimaa, dated September 15, the head of legal department Kapituli Board Espoo of the Finnish Lutheran Church, Kari Ventan, denounced "destructive rhetoric" of the Finnish Satanist pastor Juha Molari who recently asked the FSB to kill journalists of Kavkaz Center and blow up KC servers."

17.9.2010 22:31 Tynkä-Karjalan Antti (nimimerkki)
Länsieurooppalaisen demokratian, ihmisoikeuksien ja sananvapauksien teemasta purkautuu Heidi

Tuominen (SAFKA) Vesa Harisen blogissa:
"17.9.2010 21:08 Heidi Tuominen
Käyttäjän heidin kuva
Sananvapaus sinällään on aika harmillinen asia. Sillä voi saada paljon pahaa aikaan. Toisita voi vihjailla vaikka mitä pask... jäämättä kiinni. Sen voi tehdä sievästi sanomatta nimiä suoraan, niin että kaikille jää mielikuva, siitä kuka tekijä voisi olla.
Järjestöt voidaan leimata viha järjestöiksi. uhkailuja väitetään tehneen, kuitenkaan totuudella ei tunnu olevan mitään merkitystä enää kenellekkään.
En tiedä kannatanko enää sanavapautta ja onko sitä loppujen lopuksi kaikilla kuitenkaan. Ihmiset saavat potkuja töistään jos netissä oman mielipiteensä esittävät. Tehnyt pari päivää todella pahaa seurata erään ihmisen ja järjestön mustamaalaus kampanjaa.
Poliisit eivät enää ota valituksia vastaan, paitsi muilta henkilöiltä. Minuakin on kohdeltu kuin julkkista, vaikka olen kotiäiti lapista. Ei kai blogin pitäminen tee kenestäkään julkkista?
Onhan se hyvä, että mielipiteensä saa julkaista, mutta samat oikeudet tulisi olla kaikilla..."

26.10.2010 17:45 Antti-Pekka Mustonen
"Kaasu romutti Dubrovka-teatterin eloonjääneiden terveyden
Kuurous, mielisairaus, muistinmenetys..."

"Venäjän erikoisjoukkojen käyttämä salaperäinen kaasu on tuhonnut Dubrovka-teatterin kaappauksesta hengissä selvinneiden ihmisten terveyden.

Erikoisjoukot lopettivat kaappausdraaman suihkuttamalla teatteriin fentanyylipohjaista kaasua, jonka tarkkaa koostumusta ei ole koskaan paljastettu. 130 panttivankia sai surmansa välittömästi kaasun vuoksi, mutta yli 700 jäi henkiin."

Tämä oli venäläinen "pelastusoperaatio". Toinen, ehkä vielä tunnetumpi on ns. Beslanin koululasten vapauttaminen.

Kun FSB:ltä halutaan terroritoimia tai tuhoamista, niin se on jotain vielä hurjempaa.

26.10.2010 18:40 Pauli Saarinen
Lisätietoja antaa Anna Politkovskaja useissa kirjoissaan. Sen vuoksi kirkkoherra Juha Molari Юха Молaри ja Suomen antifasistinen komitea (SAFKA) - Антифашистский комитет Финляндии (АКФ) eivät pidä Politkovskajasta.

Safkalaisten mukaan erikoisjoukot menivät urhoollisesti pelastamaan terrorismin uhreja.
Pelastaminen tapahtui suihkuttamalla teatteriin myrkkyä ja ampumalla koulua tykillä.
Minkähän takia muuten Beslanin kaatopaikalta löytyi jälkeenpäin lasten ruumiita? Kysymyksessä oli varmaan vain normaalia kiinteistöjätettä koulusta.

27.10.2010 08:39 Mikael Storsjö
Beslanin tapahtumien selvittely on tosiaankin vielä tekemättä. Euroopan Parlamentti teki 21.10.2010 julkilausuman "on the situation of human rights in the North Caucasus" (http://tinyurl.com/2b423pa)

Julkilausumassa lausutaan mm.:
"..... deep solidarity with the families of the victims of the Beslan tragedy and urged the President of the Russian Federation to ensure that their rights are fully respected and that the truth behind the events of September 2004 is finally established."

Beslanin uhrien omaiset ovat aina vuodesta 2004 yrittäneet saada totuuden esille Beslanin tapahtumista, mutta toistaiseksi turhaan. Puuhanainen Ella Kesaeva järjestöstä "Voice of Beslan" on monet kerrat käynyt Suomessakin selostamassa tätä tilannetta.

Mikael Storsjö

27.10.2010 11:02 Pauli Saarinen
Beslanin tapahtumissa on todellakin paljon hämärää. Oli olemassa neuvottelijoita, joita ei päästetty paikalle.

Anna Politkovskaja myrkytettiin matkalla Beslaniin. Hän olisi ollut liian rohkea neuvottelija, joka kävi neuvotteluja myös teatterikaappauksen yhteydessä.

Tutkimuksia Beslanin tapahtumista ei ole tehty tai jos on tehty, niin tuloksia ei ole julkaistu. Omaiset eivät ole saaneet korvauksia ja lasten ruumiita löytyi kaatopaikalta. Jotkut lapset ovat täysin kadonneet.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti